Pewien francuski mężczyzna, poszukujący od grudnia ubiegłego roku pracy jako web product manager, Philippe Dubost, postanowił „wystawić się na sprzedaż” przygotowując ogłoszenie na wzór ofert dostępnych na stronie Amazon.com. Zniechęcony wizją rozsyłania standardowych dokumentów aplikacyjnych, które często przepadają bez żadnej odpowiedzi, zdecydował się umieścić na swojej stronie CV w formacie opisów produktów sprzedawanych na Amazonie.

Dubost uważa, że szablon Amazona idealnie nadaje się jako model CV i swój życiorys skonstruował posługując się standardowymi kategoriami charakteryzującymi towary wraz z wymiarami, pięciogwiazdkową oceną, rodzajem dostawy, a nawet opcją ładnego pakowania (link do CV Dubosta). Francuz przyjął założenie, że firma, która zainteresuje się jego nietypową prezentacją, będzie tą, dla której chciałby pracować. Do tej pory Dubost nie zdradził, jak na jego pomysł zareagował Amazon i czy w ogóle się z nim kontaktował.

Na początku ubiegłego tygodnia, po przygotowaniu swojego CV, Dubost zaczął rozsyłać „dokument” wykorzystując różne blogi i media społeczne. Dzienna liczba odsłon życiorysu Francuza wahała się od 500 do 200 tysięcy, zaś grupa facebookowych fanów urosła do 27 tysięcy osób. Co więcej, poza wzbudzeniem sensacji wśród internautów, dzięki oryginalnemu CV, Dubost otrzymał około 800 wiadomości, z czego aż 100 od pracodawców z całego świata. Pomysłowy Francuz ma powody do radości, gdyż jak powiedział, wiele z tych ofert odpowiada jego oczekiwaniom zawodowym.

Dubost zachęca innych poszukujących pracy do zastanowienia się nad niestandardową prezentacją swojej kandydatury pracodawcom, równocześnie przestrzegając, że nie we wszystkich branżach jego pomysł spotkałby się z pozytywnym przyjęciem. Jego zdaniem ubiegający się o zatrudnienie muszą starać się wyróżnić na tle innych, jednak w sposób adekwatny do charakteru danej branży.