Różnica pokoleń z jednej strony bywa źródłem konfliktów, a z drugiej staje się impulsem do zmiany. Kwestionowanie przez młodych schematów powielanych przez starszych daje szansę na wypracowanie nowych rozwiązań. Chociaż zwykle to od młodych wymaga się podporządkowania, zdarza się, że ich oczekiwania są inspiracją do przyjęcia innej perspektywy. Tak właśnie dzieje się w przypadku warunków pracy.

Jak donosi BBC, w spółce Virgin Group, będącej własnością brytyjskiego bogacza Richarda Bransona, przeprowadzono eksperyment społeczny, który polegał na tym, że w ciągu jednego dnia poproszono wszystkich zatrudnionych o zachowanie zgodne z tradycyjnymi zasadami obowiązującymi w pracy. Wymagano eleganckiego ubioru, używania tytułów „pan / pani”, rozpoczęcia pracy o 9 rano oraz niekorzystania z mediów społecznościowych i rezygnacji z wykonywania osobistych telefonów. Jak relacjonuje szef spółki, dzień ten okazał się dla wszystkich jednym z bardziej męczących.

Zdaniem Bransona biuro powinno być miejscem przyjaznym pracy, w którym ludzie czują się swobodnie. Luźny strój czy możliwość zdalnej pracy z domu sprzyjają dobremu samopoczuciu pracowników, co pozwala im w pełni wykorzystywać swój potencjał. Dotyczy to przede wszystkim millenialsów, czyli urodzonych w ostatnich dwudziestu latach ubiegłego wieku.

To ludzie, którzy w większości osiągnęli dorosłość po kryzysie finansowym z 2008 roku i dla których Internet jest codziennością. Względny dobrobyt w jakim dorastali wpływa na ich oczekiwania dotyczące kariery zawodowej i pieniędzy, a także na to, co motywuje ich do pracy. Millenialsów bardziej niż stabilne zatrudnienie i sukces finansowy interesuje równowaga pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym oraz poczucie sensu i pewność, że to co robią jest ważne i przydatne.

Deloitte podaje, że nim minie kolejnych dziesięć lat to właśnie millenialsi będą stanowili 75 proc. siły roboczej. Oznacza to, że pracodawcy będą musieli zastanowić się nad dotychczasowymi warunkami zatrudnienia i postawić na elastyczność, tak by przełożyć pasję i zaangażowanie młodych na firmowy sukces.