W świecie biznesu krawat jest podstawowym elementem męskiego stroju. Odpowiednio dobrany i prawidłowo zawiązany jest prawdziwą wizytówką biznesmena. Z kolei zły wybór krawata może popsuć pierwsze wrażenie. CNN Money powołując się na Alexa Wilcoxa, właściciela brytyjskiego sklepu z męską odzieżą Lord Willy’s, wyjaśnia, jakie krawaty robią furorę wśród profesjonalistów.

Zdaniem Wilcoxa są trzy typy krawatów, które muszą się znaleźć w garderobie każdego mężczyzny. Pierwszy z nich to klasyczny krawat w kolorze granatowym, kojarzony z siłą, zdecydowaniem i profesjonalizmem. Jego zaletą jest to, że dobrze pasuje do najróżniejszych garniturów. Drugi typ to krawat w wyrazistym kolorze, który według Wilcoxa powinien być dopasowany do odcienia skóry. Na przykład panowie o lekko różowym zabarwieniu skóry powinni wybrać czerwień, zaś dla mężczyzn o oliwkowym odcieniu najlepsza jest ciemna zieleń albo fiolet. Wreszcie w męskiej szafie nie może zabraknąć krawata, który wyróżnia się fakturą, przez co ożywia oficjalne kreacje. Powagi biznesmenom dodają niewielkie wzory, takie jak delikatne prążki lub groszki.

Z kolei Wilcox zdecydowanie odradza ubieranie do pracy wąskich krawatów, które doskonale prezentują się na szyjach nastolatków, ale są nieodpowiednie dla pracowników banku czy firmy konsultingowej. Zgodnie z sugestią eksperta, lepiej postawić na klasyczną elegancję. Wilcox odradza również krawaty ze śmiesznymi rysunkami. Wbrew wyobrażeniom, nie są one ani zabawne, ani tym bardziej stylowe. Podobnie źle widziane są krawaty, które są zbyt kolorowe lub zbyt wzorzyste.

Krawat nie może zdominować stroju, lecz powinien uzupełniać garnitur i koszulę. Dbając o swój profesjonalny wizerunek mężczyźni powinni o tym pamiętać. Wystarczy trzymać się prostych wytycznych i opanować sztukę wiązania krawata.