Spośród wielu portali społecznościowych LinkedIn wydaje się być najbardziej przydatnym w kwestiach zawodowych, ponieważ zrzesza wielu przedsiębiorców i osoby zajmujące się rekrutacją. Jednak posiadanie konta na portalu i stworzenie sieci znajomości rodzinno-towarzyskich nie wystarczy by zyskać zainteresowanie potencjalnych pracodawców. Oto kilka porad jak dobrze się zaprezentować na LinkedIn.

Przede wszystkim należy zadbać, by profil wyświetlał się jako jeden z pierwszych wśród wyników wyszukiwania. Najprostszym sposobem optymalizacji jest umieszczenie na profilu swojego zdjęcia, które z jednej strony poprawi ranking profilu, a z drugiej umożliwi osobie wyszukującej poznanie nas. Kolejnym istotnym elementem profilu jest nagłówek, w którym należy w zwięzły sposób wypunktować najważniejsze informacje na swój temat. Nagłówek musi przyciągać uwagę i przekonać pracodawcę do kontaktu z nami. Tradycyjne CV powoli odchodzi do lamusa, dlatego na profilu nie może zabraknąć opisu doświadczenia zawodowego i edukacji. Nigdy nie wiadomo, kto trafi na nasz profil – może to być kolega z poprzedniej pracy albo koleżanka z podstawówki – a podając informacje o kolejnych etapach naszej zawodowej historii mamy szansę stworzyć sporą sieć kontaktów.

Kolejne wskazówki dotyczą metod wykorzystywania portalu, by zaprezentować się jak największej liczbie osób związanych z wybraną branżą. Po pierwsze warto dołączać do grup tematycznych, dzięki którym można poznać osoby zajmujące się podobnymi zagadnieniami i rozwijać wiedzę, jednocześnie powiększając sieć znajomości zawodowych. Ponadto warto samemu tworzyć takie grupy, gdyż administrowanie grupy ułatwia dostęp do osób ważnych w danym środowisku. Po drugie budowanie sieci kontaktów może polegać na wysyłaniu zaproszeń do tych ekspertów czy pracodawców, których chcemy poznać. Na koniec dobrze pamiętać o rekomendacjach od byłych pracodawców, które zwiększają naszą wiarygodność w oczach rekruterów.

Powyższe wskazówki mogą przydać się podczas tworzenia profilu na LinkedIn i budowania sieci kontaktów zawodowych. Równocześnie posiadanie konta nie gwarantuje kolejki pracodawców przedstawiających różne ofert pracy – o szersze kontakty zawodowe trzeba zawalczyć samemu.

Jakie są Wasze profile na LinkedIn? Czy konto na LinkedIn może pomóc w znalezieniu ciekawej pracy? Podzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzach.