W środę Google opublikował coroczny raport Zeitgeits, w którym ujawnia najpopularniejsze i najczęściej wyszukiwane hasła. Jedna z kategorii zapytań, zatytułowana giełda i akcje, zawiera klasyfikację częstości wyszukiwań związanych z informacjami na temat spółek giełdowych. Z raportu wynika, że w tym roku Amerykanie najczęściej szukali danych dotyczących akcji Facebooka, Zynga oraz Yelpa. Co ciekawe w pierwszej dziesiątce zabrakło miejsca dla Apple.

Facebook, który w tym roku wkroczył na giełdowe parkiety powodując duże zamieszanie, na dobre zadomowił się na Nasdaq – od przyszłego tygodnia notowania spółki mają zostać włączone do indeksu Nasdaq 100 skupiającego sto największych niefinansowych spółek. W grudniu specjaliści Nasdaq dokonują przeglądu komponentów indeksu i podejmują decyzje o zmianach w jego składzie. Facebook zostanie włączony z podobną wagą akcji jak Baidu, DirecTV czy Priceline.com, czyli około 1 %. Dla porównania waga akcji Apple w indeksie Nasdaq 100 wynosi nieco ponad 16%.

Chociaż waga akcji Apple jest wysoka, a według danych z raportu Google, jego urządzenia– iPad 3 i iPad mini – były najczęściej wyszukiwanymi gadżetami w mijającym roku, akcje Apple nie znalazły się wśród tych, które cieszą się największym zainteresowaniem. Natomiast za Facebookiem uplasowała się Zynga – być może ze względu na zapowiadane rozstanie z największym portalem społecznościowym – oraz serwis z recenzjami Yelp. W pierwszej dziesiątce rankingu znalazł się Samsung i Kodak, a Amerykanie interesowali się również akcjami autora raportu – Google zajmuje 7 pozycję w tej kategorii.

Grudzień to miesiąc podsumowań i ciekawych rankingów. Jednak dopiero na początku przyszłego roku, gdy będą już znane wyniki finansowe spółek notowanych na giełdach, przekonamy się, czy raporty roczne liderów rankingu Googla zadowolą internautów, którzy tak pieczołowicie wyszukiwali informacji na temat interesujących ich akcji.