Szwedzki gigant poszukuje coraz lepszych sposobów wykorzystania tego, co oferuje sztuczna inteligencja (AI) oraz wirtualna rzeczywistość (VR).

Na forum ekonomicznym w Davos, dyrektor generalny Ikea Jesper Brodin, w komentarzu dla CNBC, podkreślił znaczenie tego, co oferuje obecny postęp technologiczny – „To, czego nie mogliśmy wcześniej dokonać, to łatwiejszy sposób dotarcia do ludzi. Technologia otwiera ogromne możliwości dla nas”.

Brodin dodał, że zmiany w ostatnich latach spowodowały, że Ikea testuje nowe technologie AI oraz VR – „Jak większość detalistów, nie wiemy dokąd dokładnie nas to poprowadzi, ale nasza ciekawość i chęć do tworzenia będzie naszym przewodnikiem”. We wrześniu, Ikea wypuściła aplikację z technologią rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality – AR), która pozwala klientom na zaprojektowanie wnętrz swoich domów poprzez wirtualne umieszczenie w nich mebli oraz innych elementów wyposażenia.

Nowe technologie spotykają się również w zupełnie przeciwnym odbiorem. Marc Metrick, dyrektor luksusowego nowojorskiego domu towarowego Saks Fifth Avenue, ostrzega przed pojawieniem się sztucznej inteligencji. Podkreśla on rangę wrażeń rzeczywistych, offline, które zapewniają w swoich sklepach, w kontraście do tych online, które zapewnia technologia.

Autor:

Michał Ochab   (Wydział Zarządzania UEK)