Tegoroczny maj upływa pod hasłem mediów społecznościowych, czego niezbitym dowodem jest ilość dotyczących ich publikacji. Po zeszłotygodniowym newsie o Facebooku na giełdzie, przyszła kolej na Microsoft i jego So.cl. W niedzielę oficjalnie uruchomiono nową sieć społecznościową, nad którą firma pracowała od kilku miesięcy.
Pierwsze doniesienia o So.cl pojawiły się pod koniec ubiegłego roku, kiedy do sieci wyciekły zrzuty ekranowe serwisu Tulalip (pierwotna nazwa So.cl). Eksperymentalny projekt badawczy Microsoftu ma na celu zbadanie w jaki sposób ludzie chcą dzielić się informacjami. Serwis był do tej pory dostępny tylko dla wybranych studentów uniwersytetów w Waszyngtonie, Syracuse i Nowym Jorku, teraz mogą korzystać z niego wszyscy, którzy skończyli 18 lat. Microsoft za główną grupą docelową uznaje osoby uczące się.
Według stanowiska Microsoftu, So. cl nie ma być konkurencją dla niezwykle popularnego Facebooka. Twórcy oczekują, że użytkownicy serwisu będą nadal korzystać z Facebooka, Twittera, Linkedln jak i wyszukiwarek Bing czy Google. So.cl jest kombinacją sieci społecznościowej i wyszukiwarki internetowej, która ma pomagać w znajdywaniu i współdzieleniu się interesującymi stronami oraz multimediami. Umożliwia także tworzenie bogatych w treść i zawartość wizualną postów (projekt Montage). Aby zachęcić użytkowników do interakcji i współpracy, So.cl oferuje m.in. video party czyli wspólne oglądanie plików video. Możliwe jest także śledzenie działań wybranych przez nas osób.
Logowanie do serwisu następuje z wykorzystaniem danych do Facebooka albo Windows Live. Zważywszy na fakt, iż So. cl to projekt badawczy, który ma być przede wszystkim wykorzystywany w celu uczenia się, każda aktywność jego użytkowników jest rejestrowana i przetwarzana. Ciekawe, jakie będą dalsze losy serwisu i czy kiedyś zobaczymy go na giełdzie?