Chipotle Mexican Grill to sieć restauracji specjalizująca się w meksykańskich burritos i tacos, znana z wysokiej jakości serwowanego jedzenia. Ostatnio sieć boryka się z problemem niedoboru wieprzowiny, spowodowanym z jednej strony dynamiczną ekspansją, a z drugiej bardzo wysokimi standardami, które musi spełniać wykorzystywana do przygotowania potraw żywność. W efekcie w wielu restauracjach klienci nie mogą zamówić ulubionych przysmaków.

Od stycznia tego roku, popularny szczególnie w Stanach Zjednoczonych, Chipotle był zmuszony wprowadzić ograniczenia do swojego menu i zrezygnować z niektórych dań z wieprzowiną. Mimo to, w ciągu dwóch miesięcy sieć wciąż nie odbudowała bezpiecznego poziomu zapasu mięsa. Przyczyną niedostatków wieprzowiny było zakończenie współpracy z jednym z dostawców, od którego towar nie odpowiadał wymaganiom. A te Chipotle ma bardzo wysokie – mięso nie może zawierać ani antybiotyków, ani dodatkowych hormonów, zaś w przypadku wieprzowiny, zwierzęta muszą być hodowane w odpowiednich warunkach (np. powinny spać na słomie).

Ciesząca się sympatią nie tylko klientów, ale i inwestorów sieć wpadła w pułapkę własnej strategii. Niewątpliwie Chipotle marzy o rozwoju, czego przejawem są między innymi plany otwarcia w tym roku 205 nowych restauracji, dzięki czemu meksykańska kuchnia będzie serwowana w ponad 2000 lokalizacji. Jednocześnie sieć stawia na zdrową żywność, która odpowiada rygorystycznym standardom, co utrudnia pozyskanie dużych ilości niezbędnych składników. Próbując uporać się z trudnościami, sieć pracuje nad nową recepturą potraw, w których będzie wykorzystywana nie tylko łopatka wieprzowa, ale i schab. Niestety taka zmiana przepisu przyczyni się do wzrostu cen.

Chociaż klienci około 600 restauracji narzekają na niedostępność wybranych dań, sieć nie zamierza zrezygnować z wdrożonych standardów. Prawdopodobnie Chipotle zdecyduje się na podniesienie cen oferowanych burritos i tacos, co zdaniem szefostwa spółki, nie powinno zniechęcić fanów zdrowej żywności do wizyty w meksykańskiej restauracji. Wszak za wysoką jakość, trzeba słono zapłacić.