Współczesne przedsiębiorstwa technologiczne toczą nieustanną walkę na polu innowacji w oferowanych produktach i usługach. Niektórym udaje się znacząco wyprzedzać nie tylko konkurencję, ale także pragnienia i potrzeby klientów. Innym pozostaje pogoń tych najbardziej innowacyjnych. Yahoo ogłosiło właśnie, że wyprodukuje autorskie seriale internetowe. Tym samym firma dołączy do przedsiębiorstw działających już na szybko rozwijającym się rynku cyfrowych materiałów wideo. Skąd taki ruch?

Od dłuższego czasu firmy takie jak Netflix, Hulu, Amazon czy Microsoft poszukują sposobu na skuteczne konkurowanie z tradycyjnymi programami telewizyjnymi. Chcą odciągnąć widzów sprzed telewizorów i zainteresować ich swoimi platformami. Jak informuje BBC, niektóre z nich podpisały nawet umowy z dostawcami usług internetowych, aby oglądanie filmów odbywało się płynniej. Dla przykładu w poniedziałek Netflix dobił targu z Verizonem, czyli jedną z największych firm operujących w tej branży na rynku amerykańskim. Na mocy podpisanej umowy serwery Netflixa podłączone zostaną bezpośrednio do sieci Verizon co sprawi, iż będą działały szybciej. Wcześniej podobną umowę zawarto z Comcastem.

Pierwsze dwa seriale Yahoo będą komediami zatytułowanymi „Other Space” i „Sin City Saints”. Wybór nie jest przypadkowy – pliki wideo o zabarwieniu humorystycznym są bardzo popularne na Yahoo Stream. Firma rozbudowuje więc ich bibliotekę, dodając do swojej oferty lubiane Saturday Night Live i Comedy Central. Produkowane przez Yahoo seriale mają być dostępne również dla użytkowników Apple TV i Roku.

Jednak konkurencja nie śpi. W tym miesiącu Amazon podpisał umowę z HBO. Dzięki niej amerykańscy użytkownicy Amazon Prime będą mogli oglądać seriale emitowane na tym kanale, w tym cieszącą się wysoką oglądalnością „Rodzinę Soprano”. Firma zapowiedziała również produkcję własnej, post-apokaliptycznej serii zatytułowanej „The After”. Sony pracuje z kolei nad serialem „Powers”, obrazującym historię detektywów przesłuchujących osoby posiadające nadludzkie zdolności. Film, na który pomysł zaczerpnięto z komiksu, będzie można oglądać na PlayStation Network. Dla odmiany Microsoft w ciągu najbliższych kilku miesięcy wyemituje na Xbox Live pierwsze odcinki dwóch seriali science fiction – „Halo” i „Humans”. Czy propozycja Yahoo okaże się lepsza od tych oferowanych przez konkurencję?