Popularne powiedzenia głoszą, że „sport to zdrowie”, a w „zdrowym ciele – zdrowy duch”. Nie dziwi więc, że coraz więcej pracodawców zachęca swoich podwładnych do ruchu, który pozytywnie przekłada się również na efektywność zawodową. Prezes Yahoo! wpadła na jeszcze sprytniejszy pomysł – chce upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i, pobudzając pracowników do ruchu, promuje produkt zaprzyjaźnionej firmy.

Karnety na siłownie, baseny i inne obiekty sportowe stanowią częsty element pakietów motywacyjnych w wielu przedsiębiorstwach również w Polsce. Stoi za tym proste założenie, że wysportowany i zdrowy pracownik jest lepszym pracownikiem – ma większą motywację do pracy i opuszcza mniej dni na zwolnieniach lekarskich. Dodatkowo takie karnety rozliczane są w ramach świadczeń socjalnych, co ze względów podatkowych bywa bardziej opłacalne dla pracodawcy i łatwiejsze do wynegocjowania dla pracownika niż podwyżka.

Podobne świadczenia otrzymują pracownicy dużych firm w wielu krajach świata. Yahoo! dbając o swój wizerunek dobrego pracodawcy również od wielu lat oferuje wsparcie aktywności sportowych dla swoich pracowników. Ostatnio jednak kierownictwo wpadło na innowacyjny pomysł. W ramach programu 100 mil w 30 dni zachęca pracowników do mierzenia swoich aktywności i stawiania sobie konkretnych, wymiernych celi sportowych. W działaniach tych wsparciem ma być naszpikowana elektroniką bransoletka  Jawbone Up, którą dostaną pracownicy Yahoo!, podejmujący się wyzwania. Umożliwia ona śledzenie aktywności ruchowych (od tych zaplanowanych jak, np. jogging, po prozaiczne codzienne czynności, jak wyjście do sklepu po zakupy) oraz  ilości spożywanych posiłków i długości wypoczynku. Dzięki synchronizacji ze specjalną aplikacją na smartphony użytkownik otrzymuje raport i wskazówki, jak zmienić swój tryb życia na zdrowszy.

Poza zdrowszymi pracownikami dla Yahoo!, projekt może przynieść także inne profity zaprzyjaźnionemu przedsiębiorstwu. Tak się składa, że prezes Yahoo! Marissa Mayer jest od maja również członkiem zarządu Jawbone. Szczegóły przedsięwzięcia (poza tym, że Yahoo! otrzyma bransoletki Up „po kosztach”) nie są znane, nie ma jednak wątpliwości, że Jawbone uzyska znaczne korzyści marketingowe, jeśli rzesza pracowników Yahoo! zacznie korzystać z jego produktu. Zdaje się to być o tyle istotne, że na rynku są również inne urządzenia działające w oparciu o podobne technologie, jak np. Nike+Fuel i FitBit Flex.