Podbój świata przez Hello Kitty trwa! Sklepy pełne są różnego rodzaju gadżetów, ubrań, zabawek a nawet artykułów toaletowych z tą  uwielbianą przez miliony dzieci (i nie tylko) kotką. Wczesną jesienią rozpoczęła się kolejna przygoda Hello Kitty. Sympatyczna postać została przewodnikiem oprowadzającym turystów po Japonii. Jak do tego doszło?

Firma Sanrio (właściciel marki Hello Kitty) we współpracy z Japońską Agencją Turystyki, wypuściła na rynek nową aplikację na iPhone’a. Można ją pobrać bezpłatnie na całym świecie, ale aktywuje się jedynie podczas podróży po Kraju Kwitnącej Wiśni. „Visit Japan with Hello Kitty” odczyta po uruchomieniu naszą lokalizację i wstawi na wyświetlaczu ikonkę Kitty w lokalnym tradycyjnym stroju. Dodatkowo w trakcie zwiedzania pojawiać się będą regionalne potrawy np. makaron udon na wyspie Shikoku, tematyczne elementy tła, a także informacje o miejscowych atrakcjach, takich jak widok kwitnących wiśni w Tokio.

Wystarczy umieścić Kitty w odpowiednim miejscu na ekranie na tle wybranej scenerii i możecie bez przeszkód zrobić sobie zdjęcie z jednym z najsławniejszych kotów na świecie! I nie będzie to zwyczajne zdjęcie – w Kioto uroczy zwierzak będzie ubrany w eleganckie kimono, w Osace pojawi się na szczycie takoyaki (regionalny przysmak), a w Kamakura będzie ćwiczyć zen z Wielkim Buddą. Dodatkowo aplikacja zapisuje każdą lokalizację wraz z datą i zdjęciem, dzięki czemu z łatwością można odtworzyć kolejność odwiedzanych miejsc. Jeśli uzbiera się odpowiednią ilość regionalnych kotek, czeka na nas niespodzianka w postaci pamiątkowej tapety.

Pomysł może wydawać się śmieszny. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że firma Sanrio w pierwszej połowie bieżącego roku podatkowego zarobiła 34 miliardy jenów (ok. 416 milionów dolarów), żadnego z kolejnych posunięć rynkowych tej światowej potęgi w dziedzinie marketingu nie można uznać za przypadkowe. Tym bardziej, że nowa aplikacja wyświetla również adresy najbliższych sklepów oferujących artykuły z Kitty i jej przyjaciółmi. Genialne!

Czy dla wszystkich wybierających się do Japonii turystów zdjęcia z Hello Kitty w najciekawszych miejscach tego kraju to absolutny „must have”? Cóż, nie każdy przepada za przeładowaną różem i, jakby nie patrzeć, sporą dozą infantylności, stylistyką. Jednak wyniki sprzedaży akcesoriów związanych z tą popularną kotką świadczą o tym, że aplikacja z pewnością znajdzie szerokie grono wielbicieli.