Na początku marca Apple zaprezentował nową wersję iPad’a. Jednak to dwa lata temu nastąpił technologiczny przełom, kiedy na rynku pojawiła się pierwsza odsłona Apple’owskiego tableta – równie funkcjonalna oraz błyskotliwa jak wersja, która teraz podbije rynki i serca użytkowników.

Pierwszy iPad ucieleśniał coś niezwykłego – był pionierskim produktem i trafionym strzałem. W większości przypadków elektroniki użytkowej, pierwsze wersje  urządzeń są przeciętne i szybko stają się przestarzałe. Na przykład iPod, pierwszy odtwarzacz muzyki wprowadzony na rynek w październiku 2001 roku, był dużym pudełkowatym przedmiotem, zdaje się wzorowanym na opakowaniu talii kart. Kilka lat później, pierwsza wersja iPod’a wyglądała niczym z epoki lodowcowej w porównaniu z nowymi modelami.

Zupełnie inna jest historia iPad’a. Kolejne wersje tableta mają ten sam rozmiar ekranu, podobną wagę około 1,5 funta (0,68 kg), ten sam system operacyjny, te same aplikacje. Pierwsza wersja urządzenia ma więc wszystko, czego można oczekiwać od tableta. Teoretycznie pierwszy model zaprojektowany na tak wysokim poziomie powinien ograniczać sprzedaż kolejnych wersji. Tak się jednak nie stało –  iPad 2 okazał się hitem, a teraz ludzie ustawiają się w kolejkach po najnowszego iPad’a 3.

Analitycy szacują, że Apple sprzedał ponad milion urządzeń już w pierwszym dniu sprzedaży iPad’a 3. Trzeba przyznać, że Apple opanował do perfekcji zdolności rozbudzania pozytywnych emocji wokół kolejnych wersji iPad’a. Poza niewielkimi zmianami – szybszym procesorem, lepszą rozdzielczością ekranu, czy funkcjonalnym aparatem, to sprytny marketing stanowi podwaliny sukcesu. Drobne udoskonalenia techniczne ubrane w chwytliwe hasła marketingowe niemal hipnotyzują klientów, którzy bez względu na zadowolenie ze swoich dotychczasowych iPad’ów wyczekują kolejnych odsłon urządzeń Appla.

Nowym iPad’em cieszą się już użytkownicy z Australii, Kanady, Francji, Niemiec, Japonii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, czy Stanów Zjednoczonych. W Polsce doczekamy się iPad’a 3 za kilka dni – najnowszy tablet Apple pojawi się na sklepowych półkach 23 marca.

Źródło: www.businessweek.com