Kilka dni temu New York Times poinformował, iż serwisowi muzycznemu Spotify udało się pozyskać kolejnych inwestorów – Goldman Sachsa, Coca-Colę i Fidelity Investments. Koncern Coca-Cola Company zainwestował w przedsięwzięcie 10 mln dolarów. Jak widać producent najpopularniejszego i najbardziej rozpoznawanego napoju na świecie konsekwentnie stawia na muzykę.

Łączna wartość nowej rundy finansowania serwisu opiewa na 100 mln dolarów. Fidelity Investments wyłożyło 15 mln, Goldman Sachs aż 50 mln, a pozostałe 25 mln dolarów wcześniejsi inwestorzy. Po ujawnieniu informacji o dodatkowym zastrzyku gotówki, serwis został wyceniony na 3 mld dolarów. Teraz pozostaje tylko czekać, aż zacznie w końcu zarabiać.

Serwis muzyczny Spotify oferujący dostęp do muzyki na zasadzie streamingu, powstał w 2008 roku w Szwecji. Jego klienci posiadają dostęp do milionów utworów pochodzących zarówno z małych, jak i wielkich wytwórni płytowych. To największy i najbardziej udany serwis tego typu. Posiada ponad 15 mln aktywnych użytkowników i ponad 4 mln abonentów wnoszących regularne opłaty. Obecnie można z niego korzystać w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii, Australii, Szwecji, Francji, Hiszpanii, Holandii, Finlandii, Norwegii, Danii, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Niemczech, Irlandii, Andorze, Liechtensteinie, Luksemburgu i Monako.

W kwietniu tego roku Coca-Cola ogłosiła zawarcie strategicznej umowy partnerskiej ze Spotify. Na mocy zawartego porozumienia szwedzki serwis stał się wyłącznym partnerem technologicznym dla Coca-Cola Music oraz w segmencie muzyki na osi czasu na Facebooku. W związku z tym 10-milionowa inwestycja w Spotify poczyniona przez producenta popularnego napoju, nikogo specjalnie nie dziwi.  Wcześniej firma próbowała sama handlować cyfrową muzyką – w 2004 roku uruchomiła własny sklep (MyCokeMusic), który jednak nie sprostał konkurencji i dwa lata później został zamknięty.

Mimo rosnącej popularności Spotify nadal nie przynosi zysków. Ubiegły rok zakończył stratą w wysokości 57 mln dolarów, przy przychodach rzędu 236 milionów. Inwestorzy zakładają, że wraz z międzynarodową ekspansją sytuacja się poprawi i dlatego z optymizmem patrzą w przyszłość. A Spotify kontynuuje podbój świata – podobno już niedługo zawita do Polski.