Producenci luksusowych towarów muszą dbać o wizerunek swojej marki. Liczy się nie tylko sam produkt, ale i metody jego promowania i sposób dystrybucji. Do tej pory włoski dom mody Prada miał wątpliwości, czy sklepy internetowe to właściwy kanał sprzedaży eleganckich kreacji i skórzanych torebek. Teraz Europejczycy będę mogli nabyć ekskluzywną odzież online.

Jak donosi serwis Ecommerce News, włoska spółka bardzo długo nie podejmowała walki o klientów w sieci. Ostatecznie niedawno zadecydowano, że produkty z oferty domu mody będą dostępne nie tylko w butikach, ale i w dwóch sklepach internetowych – Net-a-porter i Mytheresa.com. Począwszy od 15 lipca tego roku klienci sklepu Net-a-porter będą mogli jednym kliknięciem dodawać do swoich koszyków torebki, buty i inne akcesoria skórzane od Prady. Tego samego dnia drugi sklep online, Mytheresa.com, uruchomi internetową sprzedaż jesiennej kolekcji pret-a-porter Prady.

Szef Yoox Net-a-porter Group, Federico Marchetti, zdradza, że wszystkie sklepy internetowe chciałyby mieć w swojej ofercie produkty włoskiego domu mody. Prada jest topową marką, dlatego z perspektywy Yoox Net-a-porter Group współpraca zapowiada się obiecująco. Ze wstępnych szacunków spółki wynika, że do 2020 roku należy spodziewać się 17-20 proc. wzrostu sprzedaży. Zwłaszcza, że Prada to nie jedyny dom mody, którego produkty znajdują się na stronie Net-a-porter. Od ubiegłego roku w sklepie można nabyć biżuterię z kolekcji Chanel.

Tymczasem do internetowej współpracy z Pradą przygotowuje się także kolejny sklep online – Mr Porter. Jest on odpowiednikiem sklepu Net-a-porter, z tym że jego oferta jest skierowana do mężczyzn. Ekskluzywna odzież zaczyna więc być dostępna na wyciągnięcie… komputerowej myszki.