Pomysłowi Brazylijczycy dowodzą, że zarabiać można na wszystkim. Ostatnio rekordy popularności w tym kraju biją motele dla psów… wynajmowane na godziny. Przyciemnione światła, grube zasłony w oknach, czerwony materac i lustro w kształcie serca na suficie. Do tego nastrojowa muzyka i przysmaki na srebrnych półmiskach. Tego właśnie oczekują właściciele psów przyjeżdżający do tych miejsc, by zapewnić swoim pupilom jak najlepsze warunki do prokreacji.

Motel w Belo Horizonte jest częścią Animalle Mundo Pet, dużego kompleksu dla czworonogów. Znajdziecie tam wszystko – od czekoladowych psich ciasteczek do usług ułatwiających reprodukcję. Ten 8-piętrowy dom handlowy oferuje psim klientom eleganckie spa, salon piękności oraz sklepy, gdzie można się zaopatrzyć w ubranka z emblematami miejscowych klubów piłkarskich, a nawet bezalkoholowe piwo o smaku… wołowiny.

Klientami Animalle są właściciele zwierzaków, którzy uważają, że ich pupile zasługują na wszystko, co najlepsze. Wydanie 500 dolarów na ubranka i akcesoria z logo Harley-Davidson nie jest dla nich niczym nadzwyczajnym. Pobyt w motelu miłości także nie stanowi zbytecznego wydatku. Właścicielom podoba się taka idea i są skłonni zapłacić 50 dolarów za jednorazową miłosną sesję zaaranżowaną przez pracowników firmy.

Animalne Mundo Pet to nie jedyne takie miejsce. Podobne firmy otwierają się w innych dużych miastach. W Sao Paulo znajduje się szpital dla psów i kotów, w którym pupilowi można zrobić operację plastyczną bądź zafundować botoks. Wiele miejscowych restauracji oferuje również specjalne psie menu. Biznes związany z domowymi zwierzakami rozwija się w Brazylii w bardzo szybkim tempie. W niektórych aspektach kraj ten prześcignął już Stany Zjednoczone i inne rozwinięte państwa – to tutaj przypada najwięcej małych psów (poniżej 10 kg) na jednego mieszkańca. Szacuje się, że jest ich prawie 20 milionów. Rasy takie jak Shih Tzu czy charcik włoski stały się w Brazylii symbolem wysokiego statusu ekonomicznego.

Jak podaje PET South America, firma organizująca międzynarodowe targi produktów dla zwierząt, Brazylia zajmuje na świecie piąte miejsce pod względem wielkości obrotów generowanych przez tę branżę. W 2011 roku sprzedano tam artykuły dla pupili wartości 9 miliardów dolarów. Mimo to, tylko połowa psów i kotów w Brazylii ma dostęp do gotowego jedzenia i innych luksusów. Daje to zatem firmom ogromne możliwości rozwoju.