Podróż samolotem jest dla większości ludzi bardziej wygodna, niż pozostałymi środkami transportu. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób korzysta z usług linii lotniczych. Te z kolei dwoją się i troją, aby ich oferta była atrakcyjna dla pasażerów. Co ważne, owa atrakcyjność może być różnie rozumiana – dla jednych ważne będą niskie ceny, dla innych komfort podróży czy duża siatka połączeń. Każdego roku, by ułatwić dokonywanie decyzji pasażerom, publikowane są rankingi, w których dokonuje się oceny przewoźników pod kątem różnych kryteriów.

W ostatnim z nich dotyczącym rynku amerykańskiego na czołowym miejscu znalazły się linie Virgin America. Wyniki raportu opublikowano na łamach magazynu TIME. W zestawieniu Airline Quality Report za rok 2015, brano pod uwagę przede wszystkim kryteria związane z punktualnością przylotów i odlotów, a także zastrzeżeniami zgłaszanymi przez klientów. Virgin America, kupione niedawno przez Alaska Airlines za kwotę 2,6 mld dolarów, znalazły się na szczycie wspomnianego rankingu czwarty rok z rzędu. Nie oznacza to jednak, że linie lotnicze po raz kolejny wypadły w nim rewelacyjnie.

W porównaniu do 2014 r. Virgin America wykonało mniej lotów, które rozpoczęły i zakończyły się o czasie. W 2015 r. stanowiły one 79,9% wszystkich połączeń, podczas gdy rok wcześniej 81,5%. Jeśli chodzi o zastrzeżenia zgłaszane przez pasażerów ich liczba wzrosła. W 2014 r. wskaźnik skarg wynosił 1,14 na 100 tys. klientów, podczas gdy rok później już 1,66. Ten sam wskaźnik dla branży ukształtował się na poziomie 1,90. Natomiast linie radzą sobie lepiej z doręczaniem bagażu. W 2014 r. uszkodzenia dotyczyły ok. 0,95 walizki na 1000 pasażerów, rok później tylko 0,84. W całej branży wskaźnik ten kształtuje się na poziomie 3,24.

Wyniki branży lotniczej za rok 2015 dowodzą, iż jakość usług nieznacznie wzrosła. Sześć linii (Delta, ExpressJet, JetBlue, Skywest, Southwest i United) wykazało poprawę ogólnego wyniku w odniesieniu do badanych kryteriów. Sześć kolejnych (Alaska, American, Envoy Air, Frontier, Hawaiian, Virgin America), wypadło gorzej. Nie przeszkodziło to Virgin America pozostać liderem jakościowym branży w Stanach Zjednoczonych. Gorsze wyniki w niektórych z kategorii i w ogólnej ocenie linii, powinny dać jednak do myślenia zarządzającym.