Specjaliści od reklamy prześcigają się w poszukiwaniach skutecznych metod komunikowania się z obecnymi i potencjalnymi klientami. Coraz częściej zamiast promować się w tradycyjnych gazetach i magazynach, reklamodawcy wybierają media społecznościowe. Z najnowszego raportu wynika, że w przeciągu najbliższych czterech lat wydatki na reklamę w mediach społecznościowych przewyższą te na reklamę w prasie.

Serwis CNBC powołując się na badania przeprowadzone przez agencję Zenith na temat prognozowanych globalnych kosztów reklamy, podaje, że do 2019 roku całkowite wydatki przeznaczone na promocję w mediach społecznościowych wyniosą nieco ponad 50 miliardów dolarów. Wartość ta jest oszacowana na podstawie dotychczasowego tempa wzrostu kosztów promocji poprzez social media, które wynosi 20 proc. rocznie. W tym samym czasie wydatki na reklamę w gazetach osiągną wartość 50,7 miliardów dolarów. Zgodnie z prognozami rok później media społecznościowe wysuną się na prowadzenie.

Portale społecznościowe zyskują popularność wśród reklamodawców dzięki szybkiemu rozwojowi technologii mobilnych. Postęp technologiczny spowodował, że takie platformy jak Facebook czy Twitter na dobre zadomowiły się w codziennym życiu użytkowników. Obecnie – jak wynika z raportu przygotowanego przez Zenith – aż 16 proc. wszystkich reklam internetowych jest wyświetlanych właśnie za pośrednictwem podobnych serwisów. W przypadku topowych portali społecznościowych przekaz reklamowy jest ukryty w gąszczu różnych postów, przez co jest znacznie skuteczniejszy, a równocześnie mniej inwazyjny niż w przypadku innych form promocji.

Co ciekawe, nie tylko media społecznościowe przyciągają reklamodawców. Podobną tendencję można zaobserwować w przypadku filmów dostępnych online. Tempo wzrostu wydatków na emisję spotów wyświetlanych podczas oglądania filmów w sieci wynosi 18 proc. rocznie, a w 2019 roku ich wartość przekroczy 35 miliardów dolarów.