Ostatnio McDonald’s informował o poprawie wyników finansowych, którą zawdzięcza wprowadzeniu całodniowej sprzedaży potraw z menu śniadaniowego. Znacznie rzadziej wspomina się o tym, że sieć próbuje przyciągnąć klientów oferując im… piwo. Do tej pory z takiej możliwości mogli skorzystać klienci wybranych restauracji na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych, zaś teraz McPiwo po raz pierwszy będzie serwowane w jednym z lokali sieci w Azji, a dokładnie w Korei Południowej.

Restauracja, w której będzie serwowany alkohol, została wybrana ze względu na swoją lokalizację w Pangyo Techno Valley, dzielnicy biurowców, gdzie w McDonald’s stołują się głównie dorośli. Niebawem klienci kupujący burgery w zestawie będą mogli za niewielką dopłatą wymienić zwykły napój na piwo. Aby to zrobić, potrzebny będzie dowód osobisty, potwierdzający ukończenie 19 roku życia. Dodatkowo alkohol będzie limitowany i do jednego burgera będzie można wypić jedno piwo, dlatego restauracja nie spodziewa się kłopotów spowodowanych przez pijanych klientów.

Jak podaje CNBC, wybór Korei Południowej nie był przypadkowy, ponieważ jest ona nazywana „Irlandią Azji”. Zdaje się, że Koreańczycy słusznie zasłużyli sobie na taką reputację, ponieważ jak wynika z badań przeprowadzonych przez Światową Organizację Zdrowia w 2014 roku średnie spożycie alkoholu jest w Korei bardzo wysokie. Mieszkańcy Korei Południowej konsumują przeciętnie 27,5 litra czystego alkoholu w ciągu roku. Dla porównania Irlandczycy spożywają rocznie 14,7 litra czystego alkoholu per capita.

Co ciekawe, McDonald’s nie jest jedyną siecią fast foodów, która rozszerzyła swoje menu o napoje alkoholowe. We wrześniu zeszłego roku Yum Brands zapowiedział, że w kilku punktach Taco Bell Cantinas będzie serwować piwo, wino, sangrię i drinki. Podobną strategię przyjął Starbucks, który oferuje alkohole w wybranych kawiarniach w Stanach Zjednoczonych.