Nauka matematyki to zmora niejednego ucznia. Warto jednak dobrze opanować rachunki, ponieważ umiejętność sprawnego odejmowania i dzielenia przydaje się nie tylko na sprawdzianie, ale i w sklepie. Sprzedawcy kuszą rabatami, kuponami promocyjnymi i akcjami kup 3 w cenie 2, a klienci zachodzą w głowę, ile ostatecznie zapłacą za zakupy. Takie są wnioski z obserwacji przeprowadzonych w sieci sklepów Macy’s.

Rok 2015 był trudnym czasem dla handlowców i wielu z nich nie osiągnęło wyznaczonych celów sprzedażowych. W związku z tym wejście w 2016 rok wiązało się z wdrożeniem zmian, które spowodują poprawę wyników w nadchodzących miesiącach. Macy’s, sieć specjalizująca się przede wszystkim w sprzedaży odzieży, już pod koniec ubiegłego roku przeprowadziła eksperyment dotyczący własnej polityki rabatowej. W 40 sklepach na terenie Stanów Zjednoczonych testowano różne strategie, a wniosek z eksperymentu jest taki, że zbyt skomplikowany system naliczania zniżek nie zachęca klientów do zakupów.

Okazuje się, że najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wydzielenie w sklepach dwóch działów – jednego z przecenionymi ubraniami dla kobiet, a drugiego dla mężczyzn. Co więcej, sama informacja o wysokości przeceny jest niewystarczająca. Znacznie lepiej sprawdza się umieszczenie ceny finalnej, uwzględniającą obniżkę, na metce ubrania. Jak podaje CNN Money, rzecznik prasowy Macy’s podkreśla, że system prezentowania cen musi być uproszczony i przejrzysty, dzięki czemu klienci będą mogli z całą pewnością stwierdzić, ile zapłacą w kasie. Oznacza to rezygnację z kuponów rabatowych, które do tej pory były podstawowym narzędziem polityki rabatowej sieci.

W nadziei, że uwolnienie klientów od matematyki przyniesie upragniony wzrost sprzedaży, w ciągu ostatnich czterech tygodni Macy’s przeorganizował swoje sklepy  w taki sposób, aby powstały oddzielne, dobrze oznaczone sekcje z przecenami. Jest to tylko jedno z działań będących reakcją na dotychczasowe słabsze wyniki. W styczniu spółka ogłosiła, że planuje zredukować zatrudnienie o 4 tysiące osób i zamknąć blisko 40 sklepów.