Kolorowych klocków będących marzeniem wielu dzieci na całym świecie, nie trzeba nikomu przedstawiać. Ich olbrzymia popularność przekłada się oczywiście na wyniki sprzedaży spółki LEGO. A te przysparzają menadżerom firmy wielu powodów do radości. Według ostatnio opublikowanych danych, LEGO jest drugim co do wielkości producentem zabawek na świecie. Wszystko dzięki 13% wzrostowi sprzedaży.

W okresie od stycznia do czerwca 2013 r., firma wygenerowała sprzedaż wartości 1,8 mld dolarów, co pozwoliło jej przegonić w rankingu amerykańskie Hasbro. Zysk za pierwsze półrocze wyniósł 550 mln dolarów, a udział w światowym rynku ukształtował się na poziomie 8,8%. Jedynie Mattel może pochwalić się lepszymi wynikami.

Grupa LEGO odnotowała wzrost we wszystkich regionach świata i na wszystkich najważniejszych rynkach. Na terenie Europy poziom sprzedaży zwiększył się o 8%, a w Ameryce Północnej i Łacińskiej o 4%. Natomiast na rynku azjatyckim wzrost był największy i przekroczył 35%. Jørgen Vig Knudstorp, dyrektor zarządzający LEGO, jest zadowolony z osiągniętych wyników. Zwraca przy tym uwagę na fakt, iż początek roku nie zapowiadał się w branży optymistycznie, ze względu na spowolnienie gospodarcze na najważniejszych rynkach.

LEGO zawdzięcza tak wysoką sprzedaż niezwykłej popularności swoich najnowszych dzieł – Legendom Chima oraz serii Friends. Legendy Chima pojawiły się na rynku w tym roku i bardzo szybko stały się jednym z największych produktów tematycznych. Cieszą się one szczególnie dużym zainteresowaniem na rynkach azjatyckich. Także ubiegłoroczna nowość skierowana do dziewczynek czyli kolorowe LEGO Friends, nadal sprzedaje się dobrze.

W sprawozdaniu opublikowanym przez grupę LEGO można również znaleźć interesującą informację dotyczącą jakości produktów. Pierwsze półrocze 2013 roku było kolejnym (nieprzerwanie od 2009 r.) bez konieczności wycofywania z rynku wadliwych partii. Firma zapewnia, że bezpieczeństwo produktów jest jej najwyższym priorytetem, tak by dzieci na całym świecie mogły cieszyć się bezpieczną zabawą. Jak widać nie jest to tylko pusty slogan.