Jednym z najciekawszych pojedynków podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2014 będzie starcie pomiędzy producentami odzieży i sprzętu sportowego. W rywalizacji uczestniczą niemiecki Adidas i amerykański Nike. Niemiecka spółka już zapowiada, że przygotowała swój sposób na zwycięstwo.

Adidas jest wiodącym producentem piłkarskiego ekwipunku, ale Nike nie daje za wygraną i walczy o swój udział w rynku. Biorą pod uwagę fakt, że rozpoczynające się 12 czerwca w Brazylii rozgrywki oglądnie około 3,2 miliarda widzów, oba przedsiębiorstwa przygotowały kompleksowe kampanie marketingowe. Choć Adidas nie zdradza szczegółów dotyczących nakładów przeznaczonych na promocję, wiadomo, że kwota jest rekordowa. W związku z tym sukces kampanii będzie kluczowy dla realizacji celu, jakim jest osiągnięcie w tym roku 2,7 miliardów dolarów przychodów ze sprzedaży sprzętu piłkarskiego. Taki wynik dałby Adidasowi miażdżącą przewagę nad konkurentem, którego zeszłoroczne przychody z analogicznej działalności wyniosły 1,9 miliardów dolarów.

Adidas jest mocno związany z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, które sponsoruje od blisko 45 lat i obok takich międzynarodowych korporacji jako Budweiser, Coke i Visa, jest jednym z sześciu podstawowych partnerów Mistrzostw. Niemiecka spółka nie ma zamiary rezygnować z tej współpracy w najbliższym czasie, o czym świadczy przedłużenie umów z FIFA o kolejnych 60 lat. Ponadto Adidas sponsoruje cztery drużyny, które będą walczyć o tytuł Mistrza Świata – Hiszpanię, Niemcy, Argentynę i Kolumbię. Tymczasem Nike, choć nie należy do grona oficjalnych sponsorów Mistrzostw Świata, współpracuje z popularnymi piłkarzami. Buty amerykańskiego producenta zakładają między innymi uważany za jednego z najlepszych graczy, Cristiano Ronaldo oraz Gerard Piqué, Wayne Rooney i Neymar Júnior.

Strategią przyjętą przez niemieckiego producenta jest więc bardzo intensywna promocja. Wszystko wskazuje na to, że przyniesie ona sukces Niemcom – Adidas jest zdecydowanym faworytem w piłkarskiej rozgrywce z Nike.