Czy korzystacie z usług Groupona? Jeśli tak, to jesteście klientami firmy, która odnosi ostatnio znaczące sukcesy. Groupon jako firma stał się bardzo popularny nie tylko w naszym kraju, w związku z modą na tzw. zakupy grupowe. Klienci firmy mogą liczyć na otrzymanie zniżek, rabatów, kuponów czy voucherów oferowanych przez różnego rodzaju firmy. Jest to możliwe, gdyż właśnie dzięki Grouponowi (są także inne podobne firmy) obroty podmiotów oferujących rabaty zdecydowanie rosną.

Ostatni rok był dla Groupona bardzo udany. Po tym jak jego założyciel i pierwszy szef Andrew Mason zrezygnował ze stanowiska w lutym 2013 roku, na jego miejsce przyszedł Eric Lefkofsky. Okazał się on prawdziwym „cudotwórcą”, gdyż od tego czasu akcje firmy podrożały prawie dwukrotnie. Stało się tak głównie na skutek ogłoszenia przez Groupon lepszych niż się spodziewano wyników za cały ubiegły rok. Co prawda, ostatnio cena akcji spadła o 19% po tym jak firma ogłosiła niższą prognozę zysków za I kwartał br., ale nikogo w Grouponie to zbytnio nie martwi. Niższe zyski to efekt planowanych inwestycji w rozwój firmy, a więc w budowanie solidnych podstaw pod kolejne lata prosperity. W tym kontekście szefostwo Groupona podkreśla, iż duże nakłady przeznaczane są na budowę nowej platformy sieciowej służącej do obsługi zakupów grupowych. Wymienia się przy tym kwotę 25 milionów dolarów, która ma być przeznaczona na akcję promującą nowe przedsięwzięcie.

Wydatki na nową platformę to jednak nie wszystko. W ciągu ostatnich miesięcy Groupon zakupił także znaną w branży firmę Ticket Monster, koreańską firmę e‒commerce oraz popularny portal Ideeli oferujący sprzedaż przecenionych produktów. Jak powiedział szef Groupona cyt. „z radością witamy w naszej rodzinie Monster Ticket i pozostałe firmy. Teraz posiadamy potencjał aby zadowolić nawet najbardziej wybrednych klientów. Jeśli chcecie kupić cokolwiek, kiedykolwiek i gdziekolwiek to Groupon jest właściwym adresem, aby to zrealizować”. Eric Lefkofsky dodał także, że dział mobilnych aplikacji Groupona również funkcjonuje bardzo dobrze. Za ostatni kwartał zwiększył on swoje zyski o 10%.

Groupon stał się niezwykle popularny, gdyż trafił w oczekiwania klientów. Któż bowiem nie chce dostawać zniżek i rabatów. W ten sposób „poczucie winy” towarzyszące wydatkom na przyjemności jest choć w niewielkim stopniu kompensowane poczuciem dokonywania oszczędności.

A czy Wy korzystacie z Groupona? Jakie są Wasze spostrzeżenia i uwagi do takiej formy robienia zakupów?