Amerykański potentat branży internetowej znany jest szerokiej publiczności przede wszystkim ze swojego flagowego produktu – wyszukiwarki Google. Niewiele osób wie, że firma bardzo aktywnie działa również na polu odnawialnych źródeł energii. Udało się jej nawet uzyskać pozwolenie na handlowanie energią.  W ubiegłym tygodniu poinformowano o kolejnej wielomilionowej inwestycji poczynionej w tej dziedzinie przez Google.  

W ramach wysiłków podejmowanych dla pobudzania pozyskiwania energii z tzw. czystych źródeł, internetowy gigant zainwestował 75 mln dolarów w farmę wiatrową w stanie Iowa (USA). Posiadłość jest zlokalizowana ok.130 mil na północny wschód od Council Bluffs czyli miejsca, gdzie znajduje się centrum danych należące do Google, zasilające popularną wyszukiwarkę i inne oferowane przez firmę usługi. Wysokie zapotrzebowanie na prąd wspomnianych centrów danych, stanowi jeden z głównych powodów wspierania przez przedsiębiorstwo projektów dotyczących alternatywnych źródeł energii.

Na mocy zawartej umowy, Google Inc. zyskało udziały w Rippey Wind Farm w Greene County. Farmę wyposażono w 20 turbin wiatrowych Nordex, o mocy 2,5 MW każda. Generowana przez nie łącznie moc pozwala na zasilanie ok. 15 tys. gospodarstw domowych. Pozyskana w ten sposób energia została na razie zakontraktowana przez lokalnego dystrybutora Central Iowa Power Cooperative (CIPCO). Trzeba podkreślić, iż Google posiada oczywiście ekonomiczny interes w tego typu inwestycjach. Firma  podpisała bowiem zobowiązanie do zakupu na potrzeby centrum danych 114 MW energii pochodzącej z farm wiatrowych w Iowa. W przyszłości jedna trzecia energii zużywanej przez nie energii ma pochodzić właśnie z ekologicznych źródeł.

Inwestycje spółki z Mountain View w projekty dotyczące alternatywnych sposobów pozyskiwania energii przekroczyły już kwotę… 990 milionów dolarów. A wszystko to – przynajmniej oficjalnie – żeby pokazać zaangażowanie firmy w działania ekologiczne oraz troskę o zasoby naturalne ziemi. W przyszłości Google nie wyklucza jednak odsprzedaży energii odbiorcom detalicznym.