Przez wiele lat praca w korporacji była marzeniem setek tysięcy osób. Także teraz można znaleźć takich, którzy nie wyobrażają sobie kariery zawodowej gdzie indziej. Wielkie przedsiębiorstwa, często o globalnym zasięgu, kojarzą się bowiem z prestiżem, dobrym pakietem socjalnym i całkiem atrakcyjnym wynagrodzeniem. Okazuje się jednak, że młode pokolenie pracowników, tzw. millenialsi, nie uważa korporacji za wymarzone miejsce pracy. A przynajmniej taką postawę prezentuje większość młodych Amerykanów, którzy właśnie skończyli edukację.
Jak donosi CNN Money, według badań przeprowadzonych przez Accenture, tylko 15% absolwentów 2015 preferuje pracę w korporacji. Aż 35% widzi siebie w przedsiębiorstwach średniej wielkości, a 10% w start-up’ach i agencjach rządowych. 60% kończących szkołę w 2015 roku zadeklarowało, że woleliby pracować w firmie z pozytywną atmosferą, nawet jeśli wiązałoby się to z niższym wynagrodzeniem. Wśród absolwentów 2013 i 2014 r. podobnie wypowiedziało się 69% badanych. Nie bez znaczenia dla deklaracji respondentów jest z pewnością fakt, że ponad 70% z nich przyznało, iż rodzice płacą większą część (przynajmniej połowę) ich kosztów utrzymania.
Co mogą zrobić korporacje, żeby przyciągnąć do siebie millenialsów? Dać im możliwość podjęcia się projektu, który będzie wyzwaniem. Ponad połowa absolwentów z 2013 i 2014 r. stwierdziła, że czuje się niedociążona obowiązkami lub wykonuje pracę, która tak naprawdę nie wymaga wyższego wykształcenia. Tymczasem za najważniejsze atrybuty pracy uznano: pensję, świadczenia pozapłacowe, elastyczność, ale także to, by stanowiła ona wyzwanie i stwarzała możliwości awansu.
Ponad połowę absolwentów z 2013 i 2014 roku stanowią pracownicy pełnoetatowi. Z kolei 25% z nich pracuje w niepełnym wymiarze, 4% jest na stażu, a 3% działa na zasadzie freelancerów. Natomiast 16% przyznało, że było lub jest bez pracy po ukończeniu studiów. W Polsce ludzie młodzi borykają się z problemem bezrobocia, ale w wyższym stopniu umów śmieciowych.Czy będzie to argument, który wykorzystają korporacje w procesie rekrutowania kandydatów? Jak na rynku pracy będą sobie radzić millenialsi? Czas pokaże.