Wiele osób już na początku studiów planuje, gdzie będzie pracować po ich ukończeniu. Wśród potencjalnych docelowych pracodawców są takie firmy, które można uznać za pewniaków na listach absolwentów. Należą do nich m.in. Google i Microsoft. Zwłaszcza pierwsza firma cieszy się dużym zainteresowaniem kończących studia i to zarówno inżynierskie, informatyczne, jak i biznesowe. A przynajmniej tak wynika z corocznego rankingu przygotowywanego przez firmę konsultingowo-badawczą Universum.

Jak informuje CNN Money, wśród absolwentów studiów inżynierskich i informatycznych, Google zepchnęło z pierwszego miejsca IBM. W tej samej kategorii drugi był Microsoft. Z kolei studenci biznesu piąty rok z rzędu, uznali twórcę najbardziej znanej wyszukiwarki na świecie. za wymarzone miejsce pracy. Natomiast Microsoft zajął trzecią pozycję na liście ich preferencji. Zdaniem Claudii Tattanelli z Universum, obie firmy poprawiły strategię marki i umiejętnie wykorzystywały swoje produkty, aby przyciągnąć studentów.

Zarówno Google, jak i Microsoft promowały się jako firmy przyjazne i dostępne. Jednocześnie oferowały absolwentom taką pracę, która – według obietnic – ma mieć wymierny wpływ na świat. Przekaz ten podkreślają towarzyszące rekrutacji kandydatów hasła. W przypadku Google jest to: „Do cool things that matter”, czyli „Rób fajne rzeczy, które mają znaczenie”. Natomiast Microsoft kusi studentów „Come as you are, do what you love” – „Przyjdź, jaki jesteś i rób to, co kochasz”. Co ciekawe, obie firmy są równie atrakcyjnym miejscem pracy dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

Claudia Tattanelli podkreśla, że wśród wymarzonych pracodawców są tacy, którzy oferują studentom oraz absolwentom różnego rodzaju programy i szkolenia, np. w zakresie przywództwa. Mają one na celu wyłowienie najbardziej utalentowanych i zaoferowanie im zatrudnienia po ich zakończeniu. W ten sposób firmy zwiększają efektywność rekrutacji. Gdzie jeszcze chcą pracować europejscy studenci? Wśród absolwentów studiów inżynieryjnych i informatycznych, w pierwszej piątce znalazły się Siemens, BMW Group i IBM. Natomiast studenci biznesu chcieliby również pracować w L’Oréal Group, PricewaterhouseCoopers i Ernst & Young.