Zarządzający największą amerykańską, odzieżową siecią handlową najwidoczniej uznali, że czas na podbój kolejnego zakątka świata. Tym razem ich wybór padł na jedno z największych i najludniejszych państw na świecie – Indie. Na początku przyszłego roku mieszkańcy tego kraju będą mogli nabywać ubrania sygnowane markami należącymi do Gap Inc. w dwóch sklepach firmowych – w Bombaju i Delhi. Docelowo na terenie Indii ma zostać otworzonych 400 placówek handlowych odzieżowego giganta.

Jak informuje BBC, ekspansja Gap Inc. odbędzie się na mocy umowy partnerskiej zawartej z Arvind Lifestyle Brand Limited, spółką zależną Arvind Limited. Nowy „wspólnik” jest jedną z największych firm włókienniczych w Indiach. Plany rozwijania działalności na obszarze Azji ujawniono wkrótce po tym, jak ogłoszono 3% wzrost sprzedaży w drugim kwartale. To dobra wiadomość dla Gap Inc., którego groźny rywal Aeropostale odnotował w tym samym czasie spadek rzędu 13%, a sprzedaż sklepowa American Apparel obniżyła się o 6%. Amerykańska sieć odzieżowa ma obecnie 231 placówek handlowych w całej Azji i… ambitne plany. Zamierza otworzyć w tym roku kolejne 110 sklepów w Chinach, Hongkongu i na Tajwanie.

W opublikowanym przez Gap Inc. oświadczeniu, prezes Steve Sunnucks podkreśla, iż wejście z ofertą na ten dynamiczny, wschodzący rynek stanowi ważny etap w strategii globalnej ekspansji firmy. Co więcej, Indie jako drugi najbardziej zaludniony kraj na świecie, który zamieszkuje ponad 1,2 mld ludzi, mogą pomóc w promowaniu amerykańskiego, nieformalnego stylu wśród konsumentów na całym świecie. Nie bez znaczenia są również czynniki demograficzne – ponad połowa obywateli nie ukończyła 25 roku życia, a co za tym idzie są to konsumenci chętnie przyjmujący trendy odzieżowe.

Klienci cenią Gap Inc. za niezobowiązujący styl, trwałe wartości oraz wysoką jakość ubrań, akcesoriów i kosmetyków dla mężczyzn, kobiet i dzieci. Poza GAP’em, wśród marek będących w ofercie sieci są jeszcze Banana Republic, Old Navy, Piperlime, Athleta i Intermix. Produkty firmy można kupić w ponad 90 krajach, w blisko 3600 sklepach (własnych i franczyzowych) na całym świecie. Możliwe jest również zamawianie odzieży przez internet. Ciekawe jakim zainteresowaniem asortyment Gap Inc. będzie cieszył się wśród mieszkańców Indii.