O tym, jak ważną rolę w pracy zespołu odgrywa dobry menadżer, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Bez wątpienia powinna to być osoba, która w odpowiedni sposób buduje relacje, a także komunikuje się ze swoimi pracownikami. Dzisiejszym wpisem kontynuujemy więc temat porozumiewania się między przełożonym a podwładnymi. Artykuł na temat tego, co prawdziwy, osiągający sukcesy lider powinien każdego dnia powtarzać swoim pracownikom, ukazał się na portalu dla przedsiębiorców Inc.com.

Poniżej prezentujemy kolejne cztery zdania, które mogą udoskonalić pracę zespołu i wydobyć z niego to, co najlepsze. 

„Jakie jest Twoje zdanie na ten temat?”
Najlepsi szefowie nie pozwalają, by ich ego stanęło na drodze do innowacji. Są ciekawi zdania każdego z podwładnych, niezależnie od tego, jakie miejsce zajmuje on w hierarchii organizacyjnej. Pytanie pracowników, co myślą, jest kolejnym świetnym sposobem na pokazanie, że lider nie tylko w nich wierzy, ale również liczy się z ich opinią.

„W jaki sposób mogę Cię lepiej wspierać?”
Bardzo dobrym działaniem zmniejszającym rotację w zespole jest podejście prewencyjne. Poświęć trochę czasu, aby zobaczyć, co słychać wśród Twoich podwładnych. Zapytaj, czym aktualnie się zajmują i jak możesz im pomóc zakończyć ten etap prac z sukcesem. Jeśli będziesz służył czasem i pomocą Twojemu zespołowi, on będzie chciał zrobić to samo dla Ciebie i firmy.

„Daj znać, jeśli będziesz mieć jakieś pytania”
Większość ludzi miała przynajmniej jednego, onieśmielającego szefa, do którego nie udaliby się po pomoc. Prowadzenie polityki otwartych drzwi pokazuje, że jesteś dostępny dla swojego zespołu oraz dbasz o otwartą komunikację i produktywność podwładnych. Im szybciej pracownicy otrzymają odpowiedzi na swoje pytania, tym szybciej wrócą do realizacji swoich zadań.

Świetna robota!
Wyrażenie uznania wobec pracownika jest dużo tańsze i bardziej efektywne, niż instalowanie w biurze stołów do ping-ponga czy tworzenie pokoju do drzemek. Niezależnie od tego, jak dobrze opłacani są Twoi podwładni i jak lukratywne dodatki otrzymują chcą, aby kogoś interesowała ich praca. Poświęć więc kilka minut na pochwalenie tych, którzy na to zasłużyli, a pracownicy zawsze to docenią.

Ciekawe, ilu szefów wykorzystuje powyższe stwierdzenia w swojej codziennej pracy…