Zazwyczaj producenci odzieży i akcesoriów sportowych poszukują znanych piłkarzy, koszykarzy czy golfistów, aby uczynić ich twarzami swoich marek. Tymczasem Adidas jest do tego stopnia zadowolony ze współpracy z piosenkarzem Kanye Westem, że zamierza nie tylko ją kontynuować, ale i zacieśnić.

Od zeszłego roku Kanye West firmował jedne z butów Adidasa, Yeezy Boost 750, które jak można wyczytać na amerykańskiej stronie niemieckiej spółki, sam projektował. Jak podaje Bloomberg, dotychczasowa kooperacja pozwoliła Adidasowi wykreować pożądany wizerunek marki wśród amerykańskich klientów, co przełożyło się na dobre wyniki finansowe.Teraz West użyczy swojego nazwiska butom i ubraniom sportowym oraz nowej linii sklepów, która powstanie pod marką „Adidas + Kanye West”. Niemieckie przedsiębiorstwo planuje również utworzyć specjalny zespół w Portland, który będzie zajmował się wyłącznie zarządzaniem produktami firmowanymi przez Westa.

Pogłębienie współpracy z muzykiem jest wyrazem dążenia niemieckiej spółki do umocnienia swojej pozycji nie tylko na rynku mody sportowej, ale i codziennej. Walcząc o amerykańskich klientów, Adidas stawia na szykowność oferowanych produktów. Wielu z nich pokochało trampki Stan Smith czy Superstar, a Adidas dopilnował by sprzedawcy detaliczni tacy jak na przykład Foot Locker mieli w swoich magazynach odpowiednie zapasy tych butów. W ten sposób Niemcy chcą pokonać tamtejszego rywala, równie znaną na całym świecie spółkę Nike.

Warto dodać, że wysiłki niemieckiej spółki zauważyli już i docenili inwestorzy, a najnowsze doniesienia z amerykańskiego rynku przyczyniły do jednoprocentowego wzrostu wartości udziałów Adidasa. W tym roku wartość akcji wzrosła już o 38 procent!