W poprzednim artykule „Crowdfunding – finansowanie kreatywnych pomysłów” omówiona została w podstawowym zakresie idea crowdfundingu. Jeśli rozważacie tę formę finansowania pomysłów warto zastanowić się nad tym co zrobić, aby pomysł spotkał się z uznaniem potencjalnych inwestorów. Brian Meece, CEO i współzałożyciel RocketHub.com (platforma crowdfundingowa zlokalizowana w Nowym Jorku) wskazuje trzy zasady, które warto wziąć pod uwagę rozważając crowdfunding:

  1. Intrygująca, przejrzysta historia. Jednym z powodów, dla których ludzie mogą zdecydować się na zainwestowanie swoich pieniędzy w Twój pomysł jest sytuacja, w której pomysł a w szczególności historia z nim związana jest w jakiś sposób poruszająca. Musisz umieć jasno i klarownie wytłumaczyć, co chcesz zrobić, jaki będzie efekt i dlaczego jest, to istotne. Musisz być gotowy do zaprezentowania swojej osoby i pomysłu za pomocą mediów elektronicznych (youTube, zdjęcia etc.) tak, aby potencjalni inwestorzy (crowd), mogli zobaczyć Twoją pasję, zaangażowanie w projekt i stwierdzić „Wow, chcę w tym uczestniczyć!”.
  2. Sieć powiązań/relacji. Proces crowdfundingu zależy od zaufania i reputacji w związku z tym szczególnie w początkowej fazie projektu potrzebna jest grupa znajomych, która pomoże w jego rozpropagowaniu i uwiarygodnieniu. Meece twierdzi, że każda zakończona sukcesem kampania crowdfundingowa rozpoczynała się od grupy ludzi (rdzenia), która od początku projektu brała czynny udział w jego popularyzacji. Nie oznacza, to że musisz posiadać tysiące znajomych na Facebook’u, aczkolwiek przydatna jest choć mała grupa, która zechce Cię wesprzeć. Ponadto, trzeba mieć na uwadze, że nikt nie lubi inwestować swoich pieniędzy, jako pierwszy. Potencjalni inwestorzy chętniej zaangażują swoje pieniądze, gdy wcześniej ktoś inny zaangażował swoje.
  3. Fajne bonusy. W zamian za pieniądze inwestorzy oczekują jakiegoś rodzaju wynagrodzenia np. próbki produktu, możliwości udziału w wyborze „design’u” produktu czy wcześniejszego dostępu do produktu lub usługi. Im ciekawsze bonusy tym większa szansa na zainteresowanie potencjalnych inwestorów. Warto również rozważyć oferowanie, różnych rodzajów bonusów w zależności od wkładu potencjalnego inwestora. Jak zauważa Meece, najczęściej inwestorzy angażują 20$, ale zdarzają się i tacy, którzy wpłacają po 10 000$.

Czy zamierzasz w przyszłości spróbować wykorzystać crowdfunding, jako źródło finansowania?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading …