Miliony dziewczynek na świecie marzą o tym, by mieć choć jedną taką zabawkę. Wiele ma w swoim posiadaniu całe kolekcje lalek i związanych z nimi akcesoriów. Producent Barbie – firma Mattel – postanowił wypuścić na rynek kolejną jej wersję. Na targach zabawkarskich w Nowym Jorku zaprezentowano nową odsłonę popularnej lalki. Tym razem będzie ona… przedsiębiorczynią. Barbie Entrepreneur należy do linii „I can be” i po raz pierwszy w historii wykonuje taki zawód. 

Barbie ma prawdopodobnie najbardziej zróżnicowane CV wśród wszystkich zabawek. W swojej karierze zawodowej zajmowała się blisko 150 profesjami, była m.in. weterynarzem, instruktorką aerobiku, pilotem, funkcjonariuszką policji i gwiazdą rocka. W tym roku, po raz pierwszy od czasu pojawienia się na rynku, słynna lalka zostanie również prywatnym detektywem. Co będzie wyróżniać przedsiębiorczą Barbie od innych, oferowanych do tej pory?

Jak donosi CNN Money, lalka dostępna będzie w czterech wersjach etnicznych. Barbie ubrano w elegancką, dopasowaną, różową (!) sukienkę, czarne szpilki i świecący naszyjnik. Jej fryzura została wystylizowana podobnie do tej, którą lalka nosiła 55 lat temu, jest to po prostu kucyk w bardziej natapirowanej wersji. Całość „przedsiębiorczego” wizerunku dopełnić mają czarna lakierowana torba, plastikowy smartfon i tablet (zobacz tutaj).

Rzecznika Mattel Michelle Chidoni oświadczyła, że firma zawsze stara się, by zawód wykonywany przez Barbie był „odbiciem czasów”, w których jest oferowana. A ponieważ przedsiębiorczych kobiet przybywa, postanowiono wypuścić na rynek model odpowiadający temu trendowi. Zdaniem pani rzecznik, zabawa biznesową wersją popularnej lalki zachęci dziewczęta do zainteresowania się takim kierunkiem zawodowego rozwoju. Barbie Entrepreneur ma trafić do sklepów w czerwcu tego roku, a jej cenę ustalono na 12,99 dolarów.

Linię „I can be” zapoczątkowano w 2010 r., aby pokazać małym dziewczynkom, w jakich zawodach współczesne kobiety osiągają sukcesy. Pierwszym modelem w linii była lalka inżynierka komputerowa, następnie prezydentka i astronautka. Czy zmodyfikowana wersja produktu, czyli przedsiębiorcza Barbie, stanie się wymarzonym prezentem dziewcząt? Tego nie wiadomo. Warto jednak zauważyć, że sukienka w kolorze ostrego różu i natapirowany kucyk niekoniecznie kojarzą się ze światem poważnego biznesu..