W branży reklamowej chyba po nikogo nie sięga się tak często jak po znanych sportowców. Najpopularniejsi zawodnicy stanowią obiekt podziwu i wzór do naśladowania dla szerokich rzesz potencjalnych klientów. Nic więc dziwnego, że znani i utytułowani sportowcy to łakomy kąsek dla wielu firm, które często budują całe strategie reklamowe wokół znanej „twarzy”, którą udało im się pozyskać do współpracy.

Bardzo dobrym przykładem na to jak działa powyższy mechanizm jest przypadek jednego z najbardziej utytułowanych i rozpoznawanych obecnie sportowców na świecie−jamajskiego sprintera Usaina Bolta. Ten sześciokrotny złoty medalista olimpijski oraz ośmiokrotny mistrz świata i aktualny rekordzista świata w biegu na 100 metrów przedłużył właśnie swój kontrakt reklamowy z firmą Puma do 2016 roku. Warto w tym miejscu dodać, iż Usain Bolt jest związany z Pumą od 2002 roku, czyli od czasu gdy…miał 16 lat. W 2003 roku Puma podpisała z Boltem pierwszą profesjonalną umowę reklamową, która była sukcesywnie przedłużana na coraz to bardziej korzystnych dla Bolta warunkach (proporcjonalnie do odnoszonych sukcesów). W 2010 roku wysokość kontraktu pomiędzy Pumą a Boltem przebiła wszelkie tego typu umowy zawierane przez gwiazdy lekkiej atletyki.

Z okazji kolejnego przedłużenia umowy z Boltem, Puma wydała specjalne oświadczenie. Prezes firmy Bjoer Gulden napisał w nim cyt. „Usain Bolt odegra kluczową rolę w naszej strategii promocyjnej w okresie do kolejnych Igrzysk Olimpijskich w 2016 roku w Rio de Janeiro”. Sam zainteresowany również wyraził daleko idące zadowolenie z trwającej współpracy z Pumą. Jak przyznał Bolt w jednym z wcześniejszych wywiadów, nosił się z myślą zakończenia kariery wyczynowej po najbliższych Igrzyskach Olimpijskich, ale ostatnio zmienił zdanie twierdząc, że prawdopodobnie będzie startował aż do 2017 roku. Niektórzy komentatorzy sugerują, że zmiana ta mogła nastąpić pod wpływem Pumy, której pogłoski o rychłym zakończeniu kariery przez Bolta, mogły zaszkodzić w okresie tuż przed Igrzyskami w Brazylii.

Zdaniem wielu analityków branży sportowej, Puma wiążąc się na kolejne 3 lata z taką ikoną sportu jak Usain Bolt, wysłała wyraźny sygnał do swoich największych konkurentów Adidasa i Nike, że walka o światowy rynek akcesoriów sportowych nie została jeszcze zakończona.