Dobra passa amerykańskiego producenta trwa, a powodów do radości jest kilka. W ubiegłym tygodniu firma Apple wypuściła na rynek długo oczekiwany iPhone 5 i… pobiła kolejny rekord. W ciągu pierwszych trzech dni sprzedaży urządzenie kupiło 5 mln osób, czyli o milion więcej niż w analogicznym czasie nabyło iPhone 4S. Wynik mógł być jeszcze lepszy, niestety nie nadążono z produkcją i część klientów będzie musiała poczekać na swój nowy gadżet. Co więcej Apple zwyciężyło także ostatnio w rankingu na najfajniejszą, lub innymi słowy najbardziej coolową markę w opinii brytyjskich konsumentów.

Producent iPoda pokonał serwis internetowy YouTube (miejsce 2) oraz legendarnego producenta samochodu Jamesa Bonda – Aston Martina (miejsce 3), który triumfował w zestawieniu sześciokrotnie w ciągu ostatnich siedmiu lat. Ranking CoolBrands powstaje w oparciu o sondaż przeprowadzony wśród 3000 konsumentów oraz panel, w którym uczestniczy 39 ekspertów. W początkowej fazie respondenci są poproszeni o stworzenie rankingu najfajniejszych 1200 marek z 10000 wskazanych.

Marki związane z Internetem i szeroko rozumianą technologią wypadły w rankingu bardzo dobrze. Poza Appple i YouTube, wśród najbardziej coolowych znalazły się również: Twitter (miejsce 4), Google (miejsce 5), BBC iPlayer (miejsce 6) i Skype (miejsce 18). Ponadto Twitter i Skype zajęły miejsca w pierwszej dwudziestce zestawienia po raz pierwszy w historii.

W porównaniu do ubiegłego roku, pierwszą dwudziestkę opuściło kilka marek luksusowych takich jak: Maserati, Ferrari, Chanel, Vivienne Westwood czy Alexander McQueen. Zdaniem przewodniczącego zespołu ekspertów Stephena Cheliotisa to bardzo interesujące zjawisko. W trudnych ekonomicznie czasach zmieniła się percepcja tego, co jest cool. Konsumenci przerzucili się z aspirujących marek luksusowych do tych, które dostarczają nabywcom przyjemności a do tego są darmowe lub bardziej przystępne cenowo.

W pierwszej dwudziestce zestawienia znalazły się również: Glastonbury (miejsce 7), Virgin Atlantic (8), Bang & Olufsen (9), Liberty  (10), Sony (11), Bose (12), Haagen-Dazs (13), Selfridges (14), Ben & Jerry’s (15), Mercedes-Benz (16), Vogue (17), Nike (19) i Nikon (20).