Działacze organizacji zajmujących się ochroną środowiska czy też prawami zwierząt wykorzystują każdą okazję, aby hasła przez nich głoszone zostały zauważone przez szerszą publiczność. Przykuwanie się do drzew, czy uszkadzanie statków rybackich to niemalże klasyka gatunku. Trzeba jednak przyznać, że niektóre pomysły zaskakują swoją oryginalnością. Czy okażą się skuteczne? Na odpowiedź na to pytanie jeszcze za wcześnie.

Aktywiści organizacji PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) poinformowali w specjalnym oświadczeniu, że organizacja ta zakupiła akcje firmy Louis Vuitton Moet Hennessey (LVMH). Nie ujawniono jak duży pakiet akcji został zakupiony. Celem tej niecodziennej inwestycji jest zapewnienie sobie możliwości wywierania presji na szefostwo firmy, aby w jej wyrobach nie używano skór zwierząt egzotycznych. Posiadanie przez PETA akcji Louis Vuitton daje jej prawo do udziału w Walnym Zgromadzeniu akcjonariuszy i publiczne zadawanie cyt. „niewygodnych pytań”. Zdaniem aktywistów PETY, jest o co pytać, gdyż z danych zgromadzonych przez tą organizację wynika, że Luis Vuitton używa w niektórych swoich produktach fragmentów skór krokodyli, hodowanych w tym celu na co najmniej dwóch fermach w Wietnamie. Śledztwo PETY wykazało, że skóry z krokodyli pozyskiwane są na tych fermach w niehumanitarnych warunkach i następnie przekazywane do garbarni skór, która jest kapitałowo związana z Luis Vuitton. Specjalna konferencja prasowa, którą członkowie PETY mają zwołać w najbliższych dniach, ma przynieść więcej szczegółów w tej bulwersującej sprawie.

W pierwszych komentarzach do sprawy z ramienia Luis Vuitton wypowiedziała się Sylvie Bernard–dyrektor LVMH ds. środowiska. Jak powiedziała cyt. „co najmniej od 2014 roku nie używamy w naszych wyrobach skór z krokodyli. Nasza garbarnia w Wietnamie nie współpracuje z żadnymi dostawcami tego surowca”. LVMH jest największą na świecie grupą skupiającą luksusowe marki. W skład grupy wchodzą m.in. producent torebek Louis Vuitton, kilku znanych producentów szampanów, Hennessy cognac czy marki modowe Fendi i Marc Jacobs. W ramach grupy produkuje się także kosmetyki, perfumy, zegarki i biżuterię.