Firmy McDonald’s nie trzeba nikomu przedstawiać. Podobnie jak jednego z jej flagowych produktów – hamburgera Big Mac. Według fanów tego przysmaku, swój wyjątkowy smak zawdzięcza on m.in. sosowi. Wiele firm próbowało odgadnąć jego recepturę i stworzyć podobny, póki co żadnej się nie udało. Miłośnicy dodatku mogą teraz – po raz pierwszy w historii – kupić butelkę sosu z limitowanej edycji. Gdzie? Na australijskim portalu eBay.  

Do kupienia jest tylko 200 butelek sosu o pojemności 500 ml. W czwartek w południe, butelka z numerem 1 kosztowała na australijskim e-Bay’u 23,1 tys. dolarów australijskich czyli niecałe 18 tys. dolarów amerykańskich. Do końca licytacji zostało tylko kilka dni. Wpływy z aukcji trafią do organizacji charytatywnej Ronald McDonald House, która pomaga ciężko chorym dzieciom i ich rodzinom. Zainteresowani kupnem, którym nie poszczęści się w licytacji butelek, będą mogli nabyć małe, 25 ml opakowania sosu w 950 miejscach w Australii. Cena – 50 centów za sztukę.

Póki co, legendarny sos jest dostępny tylko w Australii. Jak informuje CNBC, McDonald’s nie zadeklarował, czy sprzedaż będzie rozszerzona na cały świat, jak również kiedy kolejna butelka z ograniczonej edycji trafi do sprzedaży. W informacjach zamieszczonych na portalu aukcyjnym napisano, że sos jest idealnym dodatkiem do wszystkiego, od węgierskiego gulaszu po babeczki. Firma zapewniła również, iż nawet jeśli ktoś nie lubi brukselki, polubi ją z sosem do Big Maca. Choć później oznaczyła to zdanie gwiazdką i dodała „Prawdopodobnie nie”. Jak nazwać działanie McDonald’s?

Jest to element kampanii promocyjnej, która ma pomóc w walce ze spadającym poziomem sprzedaży najbardziej rozpoznawalnej sieci restauracji fast food. W czwartym kwartale 2014 r. dochód netto korporacji wyniósł bowiem tylko 1,1 mld dolarów, w porównaniu do 1,4 mld dolarów w roku ubiegłym. Jednym z ostatnio zastosowanych przez McDonald’s „chwytów marketingowych” jest kampania, która umożliwia klientom płacenie za jedzenie przez okazywanie czułości („lovin”) – może to być przytulanie, przybicie piątki czy wysłanie całusa. Promocja dotyczy wylosowanych klientów, którzy zamówią jedzenie w amerykańskich placówkach i potrwa do 14 lutego.