Opisując świat branży motoryzacyjnej, kilkakrotnie poruszaliśmy na łamach naszego portalu zagadnienia związane z konkretnymi markami. Jedną z nich był japoński Nissan, który coraz śmielej poczyna sobie na rynku europejskim. Informowaliśmy już, że producent samochodów sygnowanych tą właśnie marką będzie dostarczał Londynowi jednego z jego najbardziej rozpoznawalnych znaków, a mianowicie taksówek. Teraz Nissan postanowił zjednać przychylność fanów najpopularniejszego na Starym Kontynencie sportu – piłki nożnej.  W jaki sposób?

Japoński producent samochodów podpisał właśnie umowę sponsorską z UEFA Champions League. Liga Mistrzów to najbardziej znane i prestiżowe rozgrywki klubowe w świecie piłki nożnej. Jak podaje BBC, kwota czteroletniego kontraktu nie została ujawniona, jednak biorąc pod uwagę wartość obecnych pakietów sponsorskich należy ją szacować na ponad 54,5 mln euro. Tym samym Nissan zastąpi firmę Ford, która po 22 latach w roli oficjalnego sponsora, w marcu zakończyła partnerstwo z UEFA. Pozostali sponsorzy rozgrywek to Mastercard, Unicredit, Heineken, Gazprom i Sony.

Jak łatwo się domyślić, działanie Nissana to przemyślany krok w strategii umacniania pozycji marki na rynku europejskim. Sponsorowanie futbolowej Ligi Mistrzów powinno pomóc japońskiemu producentowi zyskać rozpoznawalność i uznanie wśród rzeszy kibiców piłkarskich, którzy systematycznie śledzą wspomniane rozgrywki. Podpisana właśnie umowa jest największym w historii UEFA kontraktem sponsorskim. Na jej mocy Nissan stanie się oficjalnym partnerem rozgrywek począwszy od sezonu 2014/15 do sezonu 2017/18 włącznie.

Szef marketingu Nissana Roel de Vries powiedział, że „najbardziej prestiżowe europejskie rozgrywki piłki nożnej staną się ważną, światową platformą (komunikacyjną przyp.aut.) dla firmy”. Jednocześnie podkreślił, że celem firmy jest pokazanie fanom futbolu emocji, które towarzyszą zarówno Lidze Mistrzów, jak i prowadzeniu produkowanych przez koncern aut. De Vries uważa, że dzięki podpisanej umowie Nissan zyska nie tylko nowych odbiorców, ale także pierwszoplanową ekspozycję marki w trakcie czołowych europejskich rozgrywek. Na mocy zawartego kontraktu, japoński producent samochodów będzie również sponsorem Superpucharu UEFA rozgrywanego między zwycięzcami Ligi Mistrzów i Ligi Europejskiej.