Konkurencja na rynku telefonów komórkowych i tabletów ciągle silna. Producenci prześcigają się z jednej strony w modyfikowaniu oferty pod kątem potrzeb nabywców, natomiast z drugiej w obmyślaniu atrakcyjnych promocji cenowych. Ostatnio ceny swoich flagowych produktów obniżyło Blackberry i Microsoft.

W Stanach Zjednoczonych za telefon Blackberry Z10 trzeba zapłacić obecnie 49 dolarów (podpisując umowę), a jeszcze cztery miesiące temu była to kwota 199 dolarów. Z kolei na rynku brytyjskim tablet Surface RT (32GB) kosztuje teraz 279 funtów (obniżka o 121 funtów), a jego 64GB wersja jedynie 359 funtów. Natomiast w USA na najtańszy tablet z tej serii trzeba wydać 349 dolarów (o 150 dolarów mniej, niż poprzednio).

Zarówno Blackberry Z10, jak i Surface RT Microsoftu stworzono z myślą o zaprezentowaniu najnowszego oprogramowania opracowanego przez obu producentów. Miały one stanowić konkurencję dla oferty Apple, Google i Samsunga, jednak odniosły umiarkowany sukces. Według danych firmowych, Blackberry wysłało do USA milion telefonów Z10 w pierwszym kwartale 2013 roku. W tym samym okresie Microsoft zaoferował 900 tys. tabletów Surface RT na rynku brytyjskim.

Przedstawiciele producentów są jednak optymistami i liczą, że obniżki cen przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Zdaniem rzeczniczki Microsoftu pozytywne sygnały można zaobserwować już teraz, gdyż promocje przynoszą oczekiwane rezultaty, a użytkownicy tabletu chętnie polecają go innym. W najbliższych miesiącach okaże się, czy przyjęta przez Blackberry oraz Microsoft strategia okazała się słuszna i czy ich śladem podążą kolejni producenci.