Ostatnio wiele ciekawych informacji biznesowych napływa ze świata sportu – tym razem dotyczą one umowy między Manchesterem United, tegorocznym zwycięzcą Premier League, a państwowymi rosyjskimi liniami lotniczymi Aerofłot. W ciągu najbliższych pięciu lat rosyjska spółka będzie sponsorem Czerwonych Diabłów.

Do tej pory sponsorem odpowiedzialnym między innymi za transport drużyny – chociażby na mecze Ligi Mistrzów czy zgrupowania – były tureckie linie lotnicze Turkish Airlines. Jednak Richard Arnold, jeden z dyrektorów klubu, ocenia, że współpraca z nowym partnerem będzie korzystniejsza. Z kolei przedstawiciele spółki Aerofłot nie kryją radości z kontraktu, z którym wiążą ogromne nadzieje związane z promocją swoich usług. Liczba kibiców wspierających Manchester United jest szacowana na blisko 660 milionów, z czego 18 milionów to fani z Rosji.

Chociaż Aerofłot nie oferuje lotów do północno-wschodniej części Anglii, a jedynie do Londynu, dzięki umowie, reklamy rosyjskich linii lotniczych pojawią się na stadionie Old Trafford, a informacja o marce ma szansę dotrzeć do bardzo dużej grupy potencjalnych klientów na całym świecie. Podobną drogę budowania marki wybrały linie lotnicze Etihad Airways, sponsorujące drużynę Manchester City oraz linie lotnicze Emirates, wspierające Arsenal Londyn.

Dodatkowo warto zauważyć, że inwestycja linii Aerofłot ma charakter strategiczny: koniec umowy zawartej z Manchesterem United wypada w 2018 roku, kiedy to Rosja będzie gospodarzem XXI Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. W związku z przewidywanym większym ruchem turystycznym, spółka już zatroszczyła się o to, by promować swoją markę wśród kibiców.