Dążąc do perfekcji w życiu zawodowym, bardzo często poszukujemy autorytetów lub sprawdzonych rad od bardziej doświadczonych koleżanek i kolegów. Punktami odniesienia bądź doradcami są zazwyczaj osoby pracujące w podobnej lub tej samej branży, przedsiębiorcy, którym się powiodło, a także trenerzy biznesu. Okazuje się, że do tej ostatniej grupy można zaliczyć również znaną skandalistkę i piosenkarkę Lady Gagę. A przynajmniej tak przekonuje na łamach portalu CNN autorka biznesowego bloga „Church of the Customer” – Jackie Huba.

Jej zdaniem, Lady Gaga jest najlepszym przykładem na to, że w życiu zawodowym opłaca się podejmować ryzyko i nie ograniczać swoich horyzontów. Niezależnie czym się zajmujemy, powinniśmy tworzyć rzeczy nietuzinkowe, wyjątkowe i godne zapamiętania. Nasi obecni bądź przyszli współpracownicy i przełożeni zyskują dzięki temu interesujący temat do rozmów.

Płyty Lady Gagi są jednymi z najlepiej sprzedających się w historii – na całym świecie nabywców znalazły 23 miliony albumów i 64 miliony singli. Za swoją twórczość artystka została wyróżniona pięcioma nagrodami Grammy i 13 MTV Video Music Awards. Magazyn Billboard ogłosił ją Artystką Roku, Time – jedną ze 100 najbardziej wpływowych osób na świecie, a Forbes – celebrytką o największej władzy. Lista ciągnie się bez końca.

Jednak Lady Gaga to nie tylko artystka, ale także sprytna bizneswoman. Jest prawdziwą profesjonalistką w wywoływaniu szumu wokół swojej osoby i zarabianiu na tym. Charakteryzuje ją wyjątkowa kreatywność, dzięki czemu pomysły biznesowe nie ograniczają się do muzyki (w jej portfolio znajdują się zarówno perfumy jak i działalność w ramach mediów społecznościowych). Artystka jest również królową wielkich wejść, co skrzętnie wykorzystuje informując świat o swoich nowych pomysłach. Postępowanie Lady Gagi jest kontrowersyjne, bywa odrzucające, jednak za jej dziwnymi zachowaniami zawsze ukryte jest drugie dno. Jackie Huba uważa, że od artystki powinniśmy nauczyć się dwóch rzeczy i wykorzystać je później w swoim życiu zawodowym.

Wywołaj rozgłos
Pamiętacie mięsną sukienkę Lady Gagi z rozdania MTV Video Music Awards w 2010 roku? Stylizacja była szeroko komentowana i – niezależnie od tego czy podobała się, czy wręcz przeciwnie – mówili o niej wszyscy. Jak powiedziała sama artystka, sukienka miała zwrócić uwagę opinii publicznej na sytuację gejów i lesbijek służących w amerykańskiej armii. Magazyn Time ogłosił stylizację mianem „Top Fashion Statement of 2010″ (Najlepszej Kreacji – Manifestu 2010 r.).

Kiedy artystkę zaproszono do współpracy nad nowymi perfumami, długo się wahała. Nie chciała by jej zapach stał obok całej serii sygnowanej nazwiskami innych celebrytek. Pragnęła wyjątkowości, oczekiwała, że kiedy perfumy pojawią na rynku wszyscy będą pytali, jak udało się stworzyć coś tak unikatowego. Takie stanowisko Lady Gaga zaprezentowała w rozmowach z Coty Beauty. Perfumy o nazwie Fame, miały być czarne we flakonie, a po rozpyleniu stawać się przezroczyste. Takiego zapachu nie robiła żadna firma na świecie.

Przedstawiciele Coty zastanawiali się, czy to w ogóle możliwe, ale postanowili zaryzykować. Po kilku miesiącach dział badań i rozwoju opracował rewolucyjną recepturę. Technologia jest w trakcie procedury patentowej. Wiceprezes firmy Yael Tuil nie krył wrażenia, jakie zrobiła na nim współpraca z artystką, która jego zdaniem przesuwa granice niemożliwego.

Kiedy chcesz przyciągnąć uwagę publiczności, niezależnie od tego czy prezentujesz któryś ze swoich pomysłów, czy starasz się o nową pracę, postaraj się wywołać szum wokół własnej osoby. Zastanów się co wyjątkowego i wartego rozgłosu jest w tym, co robisz. I opowiedz o tym. Poszukaj odpowiednika wyjątkowych perfum Lady Gagi w swojej pracy.

Zrób wejście
Przedstawiciele mediów oraz fani artystki obserwowali, jak przybyła na czerwony dywan Grammy Awards w 2011 roku zamknięta w jajku, niesionym przez czworo modeli. Gaga miała w trakcie wydarzenia zaśpiewać singiel „Born This Way”, w którym przedstawia swoją wizję świata, gdzie każda jednostka jest doceniana. Niecodziennym „środkiem transportu” przykuła uwagę wszystkich, jeszcze zanim zaczęła śpiewać.

Czy masz pomysł, w jaki oryginalny sposób zaprezentować swoją kolejną koncepcję szerokiej publiczności? Jak przyciągnąć uwagę tłumu? Przykład Lady Gagi pokazuje, że jest to odpowiednia kombinacja szumu wokół wydarzenia i osoby oraz znaczenia, które za nimi stoją. Każdy kontakt z nami powinien coś wnosić do życia innych. Przyciągaj zatem uwagę współpracowników wartościową pracą, która inspiruje do wymiany myśli i doświadczeń oraz powoduje, że wszyscy stają się bardziej kreatywni i przepełnieni energią.

Z radami Jackie Huby można się zgadzać lub nie. Jedno jest pewne – Lady Gaga jest bezsprzecznie jedną z najbardziej rozpoznawalnych oraz wywołujących gorące dyskusje artystką. Jak długo uda się jej utrzymać na fali popularności? Zobaczymy.