Południowokoreański gigant LG Group ogłosił plan zwiększenia inwestycji, które mają przyczynić się do polepszenia jego pozycji rynkowej. Firma walczy bowiem z silną konkurencją, chociażby ze strony Samsunga. LG poinformowało, że w 2013 roku zamierza zainwestować 19 mld dolarów w działalność swoich różnych filii, włączając LG Electronics. Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na badania i rozwój produktów.

Blisko 2/3 kwoty pochłoną inwestycje mające na celu powiększenie zakładów grupy produkujących elektronikę. Dotyczą one rozszerzenia linii produkcyjnych dwóch rodzajów wyświetlaczy – ciekłokrystalicznych ultrawysokiej rozdzielczości (LCD) oraz opartych na organicznych diodach elektroluminescencyjnych (OLED). Firma zapowiedziała, że wydatki na badania i rozwój związane będą z oprogramowaniem do smartfonów oraz przezroczystymi i elastycznymi wyświetlaczami nowej generacji.

Zdaniem przedstawicieli LG Group, inwestycje w OLED mają doprowadzić do zyskania przewagi konkurencyjnej nad Samsung Electronics na wielu rynkach. Z kolei LG Display potrzebuje środków na rozwijanie linii produkcyjnych, by móc odpowiedzieć na szybko rosnący popyt na smartfony i tablety. Lwia część zapotrzebowania pochodzi od największego klienta firmy, producenta popularnych iPhone’ów i iPadów.

Budżet inwestycyjny LG zwiększył się w stosunku do ubiegłego roku o 19%. Poza LG Electronics i LG Display grupa zamierza wesprzeć dodatkowym zastrzykiem gotówki rozwój działających w przemyśle chemicznym LG Chem i LG Hausys. Także LG Uplus związane z branżą telekomunikacyjną otrzyma środki na kolejne inwestycje. Rzeczniczka LG Group Kim Min-jeong oświadczyła, że firma jest zdeterminowana by rozwijać nowe technologie, wyprzedzając przy tym rywali. Zapowiedziała również zatrudnienie w 2013 roku 15 tys. nowych pracowników.