Samsung jest znany przede wszystkim jako producent telefonów i innych urządzeń elektronicznych. Niebawem poznamy południowokoreańską spółkę w nowej odsłonie, ponieważ Samsung szuka swojej szansy w branży automotive.

Producenci samochodów prześcigają się rozwijając technologie mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa podróżujących oraz zapewnienie lepszej łączności aut ze smartfonami, a także uatrakcyjnienie samochodowych systemów rozrywki. W efekcie samochód jest kolejnym urządzeniem, którego wyposażenie i oprogramowanie staje się wyzwaniem dla branży teleinformatycznej. Według ABI Research, wartość rynku związanego z oprogramowaniem aut i dostarczeniem komponentów jest szacowana na 500 miliardów dolarów. Nie dziwi więc fakt, że wiele spółek zajmujących się do tej pory między innymi produkcją urządzeń mobilnych, próbuje znaleźć swoje miejsce w nowych realiach. Zwłaszcza, że popyt na smartfony, telewizory i komputery systematycznie maleje.

W związku z tym Samsung Electronics wraz z kilkoma innymi spółkami z grupy zamierza podbić branżę automotive. Nie będzie to łatwe zadanie, gdyż większość konkurentów już od jakiegoś czasu współpracuje z producentami samochodów i zaopatruje ich w podzespoły. Choć władze grupy nie potwierdzają oficjalnie przyjęcia nowego kierunku rozwoju, dane zgromadzone przez Thomson Reuters IP & Science dowodzą, że Samsung poważnie przygotowuje się do walki o swoją część obiecującego rynku. Świadczy o tym fakt, że dwie trzecie z 1804 patentów zgłoszonych w Stanach Zjednoczonych przez Samsung Group dotyczy pojazdów elektrycznych lub ich elektrycznych podzespołów.

Jeden z głównym konkurentów Samsunga, LG Electronics, podpisał umowę z General Motors, zaś Nvidia, producent znany głównie z produkcji procesorów graficznych, chwali się, że w ciągu najbliższych czterech lat jego podzespoły znajdą się w około 30 milionach samochodów. Spółka wiele zyskała inwestując w branżę automotive, o czym świadczy fakt, że w stosunku do ubiegłego roku przychody wypracowywane w tym obszarze w pierwszym półroczu podwoiły się do poziomu blisko 150 milionów dolarów. Z pewnością Samsung Electronics liczy na podobny sukces.