Na łamy naszego portalu co jakiś czas powraca firma Lego. Powodem takiego stanu rzeczy nie jest wyłącznie sentyment z lat dziecięcych do zabaw legendarnymi klockami, ale także zmiany w funkcjonowaniu jednego z najbardziej rozpoznawalnych producentów zabawek na świecie. Ostatnio poinformowano, że w związku z poszukiwaniem nowych możliwości budowania marki na rynkach międzynarodowych, mianowano nowego CEO firmy. Został nim Bali Padda, dotychczasowy dyrektor operacyjny.

Zastąpi on na stanowisku Jørgena Viga Knudstorpa, który kierował rodzinną firmą przez ostatnie lata. Obejmując swoją funkcję na początku 2017 r. Padda stanie się pierwszym CEO Lego, który nie jest Duńczykiem. Natomiast Knudstorp stanie na czele nowego podmiotu Lego Brand Group. Jak informuje BBC, głównym celem jego istnienia jest „ochrona i rozwijanie marki Lego”, w tym działania edukacyjne, charytatywne oraz nadzór nad atrakcjami Legolandu. Z kolei Bali Padda skupi się na działalności podstawowej firmy.

Pod przewodnictwem Knudstorpa spółka zbudowała solidne fundamenty. Jednak jeszcze nieco ponad 10 lat temu miała duże kłopoty, głównie przez popularność elektronicznych zabawek. Bali Padda przyznaje, że firma była wtedy bliska bankructwa. Nowy CEO to jedna z osób, które wyciągały Lego z tarapatów. Jego zdaniem kluczem do powrotu na właściwe tory było… ponowne uwierzenie w klocki, a także stworzenie kilkuelementowych zestawów, które umożliwiały szybkie złożenie. Firma zacieśniła również współpracę z branżą filmową (np. przy filmach Star Wars, Indiana Jones czy Harry Potter) oraz wprowadziła aplikacje na smartfony i cyfrowe gry.

Dzięki tej strategii w 2015 roku firma odnotowała przychody w wysokości 5,2 mld dolarów, co uczyniło z niej drugiego co do wielkości (po Mattelu) producenta zabawek na świecie. Bali Pada zapowiada kontynuację obranej strategii. W swojej pracy chce się skupić na lepszym przygotowaniu firmy na wyzwania przyszłości i uczynieniu jej bardziej zwinną. Lego w dalszym ciągu jest własnością rodziny założyciela, Kirka Christiansena. Jej członkowie z pewnością będą odgrywali istotną rolę w funkcjonowaniu Lego Brand Group.