Firma Apple ustanowiła następny rekord. W ciągu pierwszych trzech dni sprzedaży iPhone’a 5 w Chinach, nabywców znalazło ponad 2 miliony sztuk tych smartfonów. Nowy gadżet jest dostępny w salonach firmowych Apple, można go również kupić za pośrednictwem internetu. Ponadto wzbogacił ofertę handlową dwóch chińskich operatorów sieci komórkowych China Unicom oraz China Telecom.

Takie wiadomości są Apple niezwykle potrzebne. W związku z obawami analityków, że zwiększania wzrostu sprzedaży iPhone’ów i iPad’ów nie uda się już długo utrzymać, notowania firmy spadły w ciągu ostatnich 3 miesięcy o ponad 25%. Zatem informacje podane w niedzielę okazały się dobrą wiadomością dla inwestorów i spowodowały wzrost wartości akcji podczas poniedziałkowego otwarcia giełdy w Nowym Jorku.

Prezes Apple Tim Cook, powiedział, że nowy rekord sprzedaży w Chinach udało się ustanowić dzięki nieprawdopodobnemu zainteresowaniu krajowych konsumentów. Co ciekawe, firma do tej pory nie ujawniła wysokości sprzedaży poprzedniego modelu iPhone’a 4S, w ciągu pierwszych trzech dni od pojawienia się modelu na rynku chińskim. Wiadomo natomiast, że w trzecim kwartale 2012 roku amerykański gigant wypuścił na tamtejszy rynek 3,3 miliona smartfonów, czyli mniej w porównaniu do pierwszego kwartału, w którym liczba ta wyniosła 5,7 miliona.

Apple wiąże duże nadzieje z umową z China Mobile, największym operatorem sieci komórkowych w Chinach, zrzeszającym prawie 700 milionów abonentów. Analitycy przewidują rozpoczęcie współpracy tych firm jeszcze przed końcem 2013 roku. Jednak dyrektor wykonawczy China Mobile ogłosił niedawno, że nie doda iPhone’a 5 do swojej oferty, zanim nie zostaną zmienione warunki umowy.

Według prognoz, w ostatnim kwartale tego roku Apple wypuści na światowe rynki 49 milionów smartfonów. iPhone 5, którego premiera miała miejsce 21 września ma być dostępny w ponad 100 krajach jeszcze przed końcem grudnia. Czy produkt Apple okaże się sprzedażowym hitem na całym świecie? Tego nie wiadomo. Jednego możemy być pewni – producent z Cupertino będzie musiał o to ostro powalczyć, m.in. z Samsungiem.

Steve Jobs, jak prawdziwy biznesmen i wizjoner, zawsze myślał w kategoriach przyszłości. W ostatnim roku swojego życia pracował nad planami ulepszania flagowych produktów firmy. Plany te mają wystarczyć jeszcze na kolejne 3 lata działalności. Od wielu lat Apple konsekwentnie i z dobrym skutkiem realizuje strategię rozwoju produktu – kolejne wersje iProduktów cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony konsumentów. Pytanie co się stanie, kiedy wyczerpią się pomysły charyzmatycznego Jobsa.