Już za kilka godzin powitamy Nowy Rok. To czas zaciągania noworocznych zobowiązań. Jak pokazują sondy uliczne, do najczęstszych z nich należy rzucenie palenia, nauka języków obcych czy zmiana pracy. Wiele osób ma także w planie zadbanie o własne zdrowie planując zwiększenie aktywności fizycznej czy odchudzanie.

W krajach zachodnich otyłość jest już problemem społecznym. Nic dziwnego więc, że istnieje ogromne rynkowe zapotrzebowanie na wszelkiego rodzaju produkty i usługi pomagające walczyć z tą przypadłością. Na tej bazie wyrósł potężny sektor rynkowy skupiający producentów wszystkich możliwych akcesoriów do ćwiczeń fizycznych, producentów zdrowej żywności oraz–co jest nowym trendem–wyspecjalizowanych firm oferujących kompleksowe podejście do problemu nadwagi swoich klientów. Jedną z takich firm jest Weight Watchers powstała w Kalifornii. Nie byłoby może w tej informacji nic szczególnego, gdyby nie fakt, że w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wartość giełdowa Weight Watchers zwiększyła się aż trzykrotnie ! Czyżby firmie udało się wynaleźć cudowny eliksir zwalczający otyłość? Nic takiego się nie stało, a przyczyna tak dynamicznego wzrostu wartości firmy jest zupełnie inna.

Oprah Winfrey, ikona amerykańskiej telewizji, która ogromną popularność zdobyła jako prowadząca talk–show i która na samym Twitterze posiada 30 milionów obserwujących ją osób, zainwestowała w październiku 43,2 miliona dolarów zakupując 10% akcji Weight Watchers. Z kolei w ostatnią środę Oprah zamieściła w sieci minutowy klip promujący produkty Weight Watchers, co skutkowało aż 19% wzrostem akcji firmy na nowojorskiej giełdzie. Dziś, akcje Weight Watchers posiadane przez Oprah Winfrey warte są około 150 milionów dolarów. W swoim klipie Oprah reklamuje produkty firmy twierdząc, że dopiero program zdrowotny przygotowany przez specjalistów z tej firmy pozwolił jej skutecznie zrzucić 15 funtów w ciągu ostatnich kliku miesięcy.

Zaangażowanie się Oprah Winfrey w promocję firmy prawdopodobnie uratowało Weight Watchers przed poważnymi kłopotami. Pomimo 300% wzrostu wartości akcji w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, firma ciągle wyceniana jest o 8% niżej niż rok temu. Jedną z przyczyn kłopotów Weight Watchers była śmierć jej założyciela 91–letniego Jean’a Nidetch’a, który zmarł kilka miesięcy temu. Wzrosła także bardzo konkurencja ze strony firm–naśladowców, które starają się kopiować pomysły Weight Watchers. Obecnie pozostałym akcjonariuszom firmy pozostaje jedynie nadzieja, że zaangażowanie Ophry Winfrey jest trwałe, gdyż ewentualne jej wycofanie się mogłoby skazać firmę na bankructwo.