Kickstarter jest jednym z najbardziej popularnych serwisów umożliwiających gromadzenie środków na realizację własnego projektu. Powodzenie przedsięwzięcia leży w rękach internautów, więc celem autorów pomysłów jest zainteresowanie jak największej liczby osób, które będą skłonne przeznaczyć nawet drobne sumy (wpłata minimalna wynosi 1 dolara), by wesprzeć wybraną inicjatywę. Historia Ryana Greppera dowodzi, że ciekawie przedstawiony projekt może “zarobić” miliony dolarów.

Crowdfunding, czyli forma finansowania projektów przez internetową społeczność, jest szansą na wdrożenie w życie nawet najbardziej oryginalnych pomysłów. Przekonał się o tym autor urządzenia Coolest Cooler, Ryan Grepper, który na początku lipca tego roku opublikował opis prototypu urządzenia chłodzącego, wyposażonego dodatkowo między innymi w wodoodporne głośniki, ładowarkę USB, deskę do krojenia i blender. Celem Greppera było zgromadzenie 50 tysięcy dolarów, tymczasem na ponad dwa tygodnie przed końcem wirtualnej zbiórki pieniędzy, na swoim koncie zgromadził blisko 8,5 miliona dolarów.

Spektakularny sukces Greppera jest efektem przemyślanych i wytrwałych działań. Po raz pierwszy Grepper zaprezentował Coolest Cooler pod koniec 2013 roku, jednak wówczas nie udało mu się zgromadzić zakładanych 125 tysięcy dolarów, a projektem zainteresowało się zaledwie 279 osób. Porażka nie zniechęciła młodego Amerykanina, który zdecydował się zmodyfikować materiały dotyczące projektu i w ubiegłym miesiącu wystartował z nową odsłoną kampanii Coolest Coolera. Do tej pory jego pomysłem zainteresowało się prawie 43 tysiące internautów.

Z doświadczenia Greppera wynika, że nie tylko sam pomysł jest istotny, ale również forma jego prezentacji w serwisie. Projekt musi być atrakcyjny graficznie, tak by przyciągał uwagę internautów. Ponadto ważny jest moment rozpoczęcia kampanii – w przypadku Coolest Coolera środek lata okazał się zdecydowanie lepszym wyborem niż koniec jesieni. Warto także zadbać o intensywną promocję pomysłu, która zdaniem Greppera jest szczególnie ważna w ciągu pierwszych dwóch dni kampanii. Trzeba również przygotować interesujący film i ciekawe gadżety przeznaczone dla osób wspierających inicjatywę. A potem pozostaje tylko zrealizować projekt!