Współczesny świat nieustannie gdzieś goni, a większość z nas cierpi na niedobór czasu. W związku z tym rady związane z gospodarowaniem czasem w taki sposób, by zdążać z wykonywaniem służbowych obowiązków, cieszą się dużym zainteresowaniem. W dzisiejszym wpisie kontynuujemy omawianie wskazówek, jakich we wspomnianym obszarze udzielił młodym ludziom przedsiębiorca Étienne Garbugli.

Zaplanuj spotkania i komunikację, by zapewnić sobie bloki nieprzerwanej pracy
Brak harmonogramu sprawia, że zbyt często rozpraszasz się w ciągu dnia (np. próbując się z kimś skontaktować), co powoduje zaległości w pracy.

Popracuj nad… odkładaniem rzeczy na później
Każdy z nas potrzebuje przerwy. Staraj się dzielić swój dzień pracy w taki sposób, by bardzo intensywne okresy przeplatać kilkuminutową bezczynnością. O ile po przerwie wrócisz ze zdwojoną energią do działania.

Podziel skomplikowane zadanie na mniejsze, łatwiejsze do zarządzania bloki
Zamiast skupiać się na końcowym rezultacie, który często wydaje się być nieosiągalny, myśl o kolejnych etapach realizacji. To pomoże posuwać pracę naprzód.

Żadne dwa zadania nie są tak samo ważne
Właśnie dlatego jedną z umiejętności, którą należy rozwijać jest ustalanie priorytetów. Korzystaj z tzw. list rzeczy do zrobienia, co pomoże skutecznie zaplanować dzień.

Zawsze pamiętaj o jednej rzeczy, którą musisz zrobić danego dnia
Aby dobrze ustalić priorytety, należy najpierw określić jedno, najważniejsze zadanie, które mamy wykonać w danym dniu. Skup na nim swoją energię i postaraj się zrealizować je jak najszybciej.

Deleguj i naucz się, jak korzystać z umiejętności i potencjału innych
Przestań bać się przekazywania części pracy innym. Jeśli coś może być zrobione dobrze przez kogoś innego – warto to zadanie delegować.

Nie myśl o przeszłości – skup się na dziś i na jutrze
Nie rozpraszaj się rozpamiętując wcześniejsze sukcesy czy porażki. Koncentruj się na tym, co przed Tobą.

Wyznaczaj ostateczne terminy realizacji dla każdego zadania
Nie pozwól, aby wykonywanie jakiegoś działania trwało w nieskończoność. To prowadzi do stagnacji. Realizuj poszczególne zadania i ruszaj dalej.

Zawsze rób notatki
Nie zakładaj, że zapamiętasz każdy dobry pomysł, który wpadnie Tobie do głowy w ciągu dnia. Spisuj je w kalendarzu, notesie czy na komputerze.

Zapisuj wszystkie myśli niepowiązane z wykonywanym zadaniem, które pojawią w Twojej głowie
Dzięki temu nie będą Cię rozpraszać, a co więcej będziesz mógł do nich wrócić po zakończeniu pracy.

Nawet jeśli część omówionych rad może wydawać się dyskusyjna, warto zastanowić się nad nimi, by znaleźć sposób na lepsze zarządzanie czasem. Być może uda się wygospodarować go trochę więcej, niekoniecznie na pracę a na wypoczynek?