DollarShaveClub.com jest startupem skupionym na sprzedaży maszynek do golenia w ramach abonamentu. Wirusowa kampania w mediach internetowych wciągu miesiąca przyciągnęła na stronę przedsięwzięcia prawie 30 tys. fanów. Czy rzeczywiście można zrobić dobry biznes na sprzedaży przez internet jednorazowych maszynek do golenia?

Pomysł na biznes w DollarShaveClub jest bardzo prosty. Klient decyduje się na jeden z trzech abonamentów, a firma wysyła do klienta co miesiąc nowy wkład do maszynki. Do wyboru są trzy pakiety: za dolara otrzymamy co miesiąc pięć wkładów z dwoma ostrzami, za sześć dolarów z cztery wkłady z czterema ostrzami, a za dziewięć dolarów trzy wkłady z sześcioma ostrzami. Nie ma żadnych innych możliwości wyboru, ani dodatkowych usług. Przedstawiciele DollarShaveClub gwarantują jedynie, że ich maszynki spełnią swoją rolę i dają na to gwarancję pod rygorem zwrotu pieniędzy.

Ten zaskakująco prosty pomysł na biznes dzięki udanej kampanii wirusowej spotkał się z dużym zainteresowaniem internautów oraz dziennikarzy, którzy spekulują na temat szans na powodzenie przedsięwzięcia. Na tle oferty lidera rynku amerykańskiego, czyli Gillette, oferta DollarShaveClub jest cenowo atrakcyjna i stanowi innowację w zakresie sprzedaży. Gillette co prawda sprzedaje swoje produkty również za pośrednictwem internetu, ale koncern nie wpadł na pomysł sprzedaży abonamentowej.

Czy wygoda regularności dostaw i przystępne ceny przekonają do oferty amerykańskich klientów? DollarShaveClub wystartował 6 marca i na razie brak informacji na temat wyników sprzedaży. Dla Panów, czytających CoSłychaćWBiznesie i zainteresowanych ofertą amerykańskiego startupu, nie mam, niestety, dobrych wiadomości – DollarShaveClub sprzedaje swoje maszynki wyłącznie na terenie USA i na razie nie zapowiada ekspansji na rynki zagraniczne.