W świecie sportu umowy reklamowe zawierane między zawodnikami a różnymi firmami, wywołują zazwyczaj wiele dyskusji. Dotyczą one przeważnie kwot, jakie są z tego tytułu wypłacane. Tym razem zainteresowanie skupiło się wokół długości trwania kontraktu. Nike podpisało bowiem dożywotnią umowę z koszykarzem LeBronem Jamesem, jedną z najbardziej rozpoznawalnych gwiazd ligi National Basketball Association (NBA). To pierwszy taki kontrakt w historii marki. 31-letni Amerykanin jest związany z firmą od 2003 roku. Jego ówczesna umowa opiewała na kwotę 90 mln dolarów. Natomiast warunki finansowe nowego kontraktu nie zostały póki co ujawnione.

Jak informuje BBC specjaliści branżowi szacują, iż umowa może być warta ponad 300 mln dolarów. To oznacza kwotę większą, niż 10-letni kontrakt podpisany z inną gwiazdą koszykówki – Kevinem Durantem z Oklahoma City Thunder. Nie ma się jednak czemu dziwić – LeBron James to gwiazda o ugruntowanej pozycji. Od 2003 do 2010 r. grał w Cleveland Cavaliers, później przeniósł się na cztery lata do Miami Heat. W lipcu 2014 r. powrócił do Cavaliers. W swojej karierze czterokrotnie został wybrany najbardziej wartościowym graczem NBA i zdobył dla Stanów Zjednoczonych dwa medale olimpijskie.

Według przedstawicieli Nike, dożywotnia umowa z LeBronem Jamesem przynosi istotną wartość dla firmy, marki oraz akcjonariuszy. Jednocześnie podkreślono, iż przedsiębiorstwo jest bardzo zadowolone z dotychczasowej współpracy i widzi potencjał dalszego jej rozwijania, zarówno w trakcie trwania kariery sportowej zawodnika, jak i po jej zakończeniu. Z kolei pytany o komentarz James powiedział, że niezależnie od umowy pozostaje „skromnym człowiekiem”. Zapewnił, iż „był to dla niego i jego rodziny niewiarygodny czas i jest wdzięczny Nike i jej założycielowi Philowi Knightowi za to, że uwierzyli w chudego 18-letniego dzieciaka z Akron w Ohio”.

LeBron James nie jest wyłącznie twarzą Nike. We współpracy z firmą tworzy także własną linię butów. Ponadto jest właścicielem firmy producenckiej. Dzięki dobrym wynikom sportowym sygnował kontrakty reklamowe m.in. z McDonald’s, Coca-Colą i Samsungiem. Ten z Nike jest jednak pierwszym, który zawarto także na czas po zakończeniu kariery.