Coca-Cola jest jednym z najważniejszych sponsorów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, którzy łącznie przeznaczyli 600 milionów dolarów na spoty reklamowe w brazylijskiej telewizji podczas trwania tegorocznego turnieju. Znany na całym świecie producent napojów dobrze przygotował się do kampanii promocyjnej, nagrywając aż 32 wersje piosenki reklamowej, która będzie towarzyszyła kibicom Mundialu 2014.

Z marketingowego punktu widzenia, wybór piosenki reklamowej w dużej mierze decyduje o sukcesie kampanii – jeśli utwór skojarzy się klientom z orzeźwiającym napojem, a jednocześnie staje się bardzo popularny, wówczas cel zostaje osiągnięty. Coca-Cola już wielokrotnie postawiła na właściwe piosenki, które podbiły serca nie tylko kibiców. W 1971 roku Coca-Cola zachwyciła melodią „I’d like to buy the world a Coke”, która następnie została nagrana jako “I’d Like to Teach the World to Sing” i stała się hitem numer jeden w Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych. W 2010 roku, z okazji XIX Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej rozgrywanych w Republice Południowej Afryki, Coca-Cola przygotowała spot z piosenką zatytułowaną “Wavin’ Flag”, na której nagranie przeznaczono sporą część z 300 milionów dolarów zainwestowanych w kampanię reklamową.

Działania marketingowe sprzed czterech lat okazały się skuteczne, a utwór stał się hitem iTunes w 17 krajach. Podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2010 amerykańskie przedsiębiorstwo wyemitowało 24 wersje melodii, zaś w tym roku Coca-Cola wydała o 8 wersji więcej piosenki “The World Is Ours”. Wszystko po to, by dopasować reklamę do odbiorów z różnych zakątków świata. Główną część utworu śpiewa urodzony w Brazylii David Correy, ale w wielu momentach towarzyszą mu zagraniczni artyści: między innymi w wersji amerykańskiej śpiewa z Aloe Blacc, w malezyjskiej z byłą Miss Malezji, a w kenijskiej z raperem Octopizzo. “The World Is Ours” jest kolejnym dowodem marketingowych zdolności Coca-Coli.

Dodatkowo warto zaznaczyć, że Mistrzostwa Świata w Piłce Nożne są dla amerykańskiego producenta wyjątkowym wydarzeniem, a działania promocyjne tym precyzyjniej opracowywane. W trakcie trwania piłkarskiej rywalizacji, Coca-Cola dociera z mundialową promocją do 85 proc. swoich rynków. W porównaniu do działań reklamowych podczas Igrzysk Olimpijskich w Londynie sprzed dwóch lat, które objęły 50 proc. rynków, bieżąca kampania jest prowadzona naprawdę na ogromną skalę.