Rynek aplikacji mobilnych nieustannie rośnie, przede wszystkim ze względu na duże zainteresowanie ze strony młodych ludzi. Korzystają oni z wielu różnych rozwiązań umożliwiających umawianie się na spotkania, zamawianie jedzenia czy mierzenie wyników podejmowanej aktywności sportowej. Jedną z najbardziej popularnych aplikacji jest obecnie Snapchat, czyli komunikator internetowy, który koncentruje się na umożliwianiu użytkownikom szybkiej wymiany plików multimedialnych. Jak każde tego typu rozwiązanie, Snapchat musi nieustannie się rozwijać, by sprostać coraz większej konkurencji na rynku aplikacji.

Według doniesień CNN Money, firma ostatnio zaktualizowała aplikację wyposażając ją w sześć nowych funkcjonalności, aby stała się ona bardziej użyteczna, a nie tylko miała charakter rozrywkowy. Snapchat pozwala teraz m.in. na wykonywanie połączeń głosowych oraz wysyłanie wiadomości audio i wideo. Istnieje również możliwość prowadzenia rozmów wideo przypominających prywatny streaming na żywo. Użytkownik wybiera osoby, z którymi chce rozmawiać i nagrywa swój film, a zaproszeni do rozmowy mogą dołączyć w odpowiedzi swoje nagranie lub po prostu oglądać i komentować to stworzone przez użytkownika. Film nie zostaje jednak zapisany na telefonie.

Oprócz funkcji czatu Snapchat wprowadził również funkcję auto odtwarzania tzw. Stories, umożliwiając tym samym wyświetlanie wielu filmów po kolei. Ponadto wprowadzono nowy zestaw cyfrowych naklejek czyli obrazków, które można wykorzystać podczas wysyłania wiadomości za pośrednictwem aplikacji. Dwa lata temu firma podjęła decyzję o umożliwieniu użytkownikom ponownego odtwarzania zdjęć i filmów. Wcześniej pliki znikały po upływie określonego czasu. Obecnie użytkownicy mogą ponownie odtworzyć film lub zdjęcie tylko raz. Jeśli chcieliby zobaczyć dany materiał kilkukrotnie, będą musieli za tę możliwość zapłacić.

Należy zauważyć, że dodane funkcjonalności są już dostępne w konkurencyjnych aplikacjach, takich jak Facebook Messenger, Google Hangouts czy WhatsApp. Ostra rywalizacja na tym rynku oraz nieustanny rozwój nowych technologii powodują, że Snapchat musi znacznie rozszerzyć swoją ofertę, by utrzymać zainteresowanie ze strony użytkowników.