Korzystanie z portali ułatwiających wyszukiwanie noclegów staje się coraz popularniejsze, zwłaszcza w okresie wakacji. Użytkownicy Expedia czy Booking.com mogą bez trudu odnaleźć najbardziej odpowiadającą im ofertę, przeszukując obiekty spełniające określone przez nich warunki. Jednak brytyjski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma zastrzeżenia dotyczące relacji wspomnianych serwisów z wybranymi hotelami.

Na podstawie dochodzenia prowadzonego przez brytyjski UOKiK stwierdzono, że zdarza się, iż umowy między hotelami a portalami rezerwacyjnymi zakładają utrzymywanie cen na określonym poziomie, co negatywnie wpływa na konkurencję, nie wspominając już o interesie klientów. Okazuje się, że zarówno Booking.com, jak i Expedia były w zmowie z Intercontinental Hotels, właścicielem między innymi Holiday Inn i Holiday Inn Express, co skutkowało ograniczeniem możliwości oferowania obniżonych cen noclegów. Grupa Intercontinental Hotels zaprzeczyła zarzutom i jednocześnie zadeklarowała, że umożliwi portalom rezerwacyjnym większą swobodę w zakresie proponowania rabatów.

Jednak brytyjski UOKiK nie zamierza porzucić swojego śledztwa i chce, poprzez ujawnienie współpracy między największą siecią hoteli i największymi portalami rezerwacyjnymi, doprowadzić do obniżenia cen rezerwacji. Początkowo nieprawidłowości zgłosił mniejszy portal Skoosh.com, twierdząc, że wiele ośrodków uniemożliwiało mu sprzedaż miejsc hotelowych po niższych cenach. Sprawa nie jest bagatelna, gdyż wartość rezerwacji pokoi hotelowych za pośrednictwem specjalizujących się w tym portali wyniosła w 2010 roku w Wielkiej Brytanii około 850 milionów funtów.

Kompromisem wydaje się być rozwiązanie, które zakłada, że serwisy rezerwacyjne będą mogły oferować ceny nawet niższe niż hotele, jednak tylko wybranej grupie użytkowników, którzy albo są zarejestrowani albo już wcześniej dokonywali rezerwacji przez pośrednika. Wówczas hotele będą miały większą kontrolę nad ofertami kierowanymi do nowych klientów, zaś portale będą mogły przygotować atrakcyjne propozycje dla stałych użytkowników.